Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opstart na winter


TwC

Aanbevolen berichten

Ik krijg na een winterstilstand mijn LX 50 niet aan de start. De batterij is opgeladen (inmiddels platgestart).

Tijdens de winterstockage drupte er wel wat olie uit.

Ik heb het reservoir (hoewel niet leeggelopen) met Lukoil Mineral Moto 2T gevuld. Volgens de dame bij Lukoil de juiste olie.

Ook met de kickstarter lukt het niet.

- motor "verzopen"?

- juiste olie?

-andere reden?

Vóór de winterstockage starte hij als een trein!

Met dank voor jullie hulp...

 

 

 

337B686A-EF2B-4685-A7DD-1DC66D5A7CA0.jpeg

aangepast door TwC
Spelfout
Link naar reactie

Waarschijnlijk heb je euro95 (e10) brandstof getankt en je LX weggezet. Je bent niet de eerst en zeker niet de laatste met dit probleem na de winterstop. Controleer en reinig je carburateur, sproeiers verwijderen en alle kanalen doorblazen met lucht. Is de carburateur erg vies (witte aanslag) dan kan je het beste met de ultrasoon reiniging aan de gang.

Start ook even als de carburateur verwijderd is en kijk of er benzine uit de benzineslang komt. Is dat niet het geval dan zit het probleem in het vacuum systeem van de brandstofkraan, of het brandstoffilter.

 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

2takt olie mag het probleem niet zijn. Als dit er al die jaren heeft ingezeten dan deze minerale gebruiken. De “moderne” 2 takt rijden over het algemeen op een half/volle synthetische olie.

Als je geen verstand hebt van carburateurs dan het beste je LX weg brengen, het is niet veel werk maar je moet wel weten wat je doet.

En altijd 98 tanken en zeker als je de scooter langere tijd niet gebruikt. Aan de pomp zijn het een paar centen die je door het voorkomen van hersteldiensten weer snel terug verdiend.

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...