Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PX125E technische vraag


Tomasso

Aanbevolen berichten

Vorig jaar kocht ik een vijfdehands PX125E van 1986 voor 400€ die +/-10 jaar had stilgestaan.  Vespa is een autolube met elektronische ontsteking en rijdt zeer goed.  Echter ik vermoed dat niet alles origineel meer is: chassisnummer VNX2Txxxx, motornummer VNL3M xxxx (zou een PX125X van 1978 ? autolube ?).  Kan iemand mij wegwijs maken in chassis/motor/codes/ed... ? 

Alvast bedankt,

Tom

 

Carburator.jpg

Chassisnummer.jpg

AUTOLUBE.jpg

Swingarm nummer.jpg

Link naar reactie

Dank voor je antwoord jeansprint.  Dus een PX 125X motor is op de elektronische ontsteking (is aanwezig) en licht andere tandwielen na identiek aan een PX 125E.  Heb ik nu een kat in een zak door die andere motor of is dat normale mogelijke gang van zaken ?  Of maakt het de Vespa juist waardelozer ?

Link naar reactie

Voor 400 euro... ik denk dat je een heeeeeel erg goede aankoop hebt gedaan. En zeker als de scooter gewoon goed rijdt. Denk dat er weinig meer geheel origineel zijn, lekker rijden en genieten van je goede aankoop. 

Voor info over framenummers kijk je hier: https://vespaoldtimerregister.nl/VOR-framenummertabel/VOR-framenummers.html

En voor motornummers: https://www.scooterhelp.com/serial/ves.motor.serial.numbers.html

Zo vind je exact wat je nu hebt... samenbouwsel of niet... lekker belangrijk... 

Nu zie ik wel waar dat hele kleine tonnetje aan de gaskabel voor dient... en waarom mijn kabels steeds net een paar cm te kort zijn ;) Ik heb gewoon een tonnetje aan dat ijzertje zitten... maar ach... werkt ook. 

  • Like 1
Link naar reactie
18 minuten geleden, Tomasso zei:

Dank voor je antwoord jeansprint.  Dus een PX 125X motor is op de elektronische ontsteking (is aanwezig) en licht andere tandwielen na identiek aan een PX 125E.  Heb ik nu een kat in een zak door die andere motor of is dat normale mogelijke gang van zaken ?  Of maakt het de Vespa juist waardelozer ?

De vis-platiné stator van een P125X is gewoon plug & play te wisselen met een Ducati ontstekingsplaat met behoud van het vliegwiel. Past dan gewoon plug en play in een later Lusso frame en kabelboom.   

Als die kat in uwe zak begint te krabben, kom ik met plezier wisselen met mijn spaarvarken hoor. €400 is een koopje.

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...