Jump to content
Vespaforum.be

Vespa LX50 4T vonkt niet

Recommended Posts

Hallo,

Mijn Vespa LX50 werkte altijd goed. Laatst had ik het blok eronderuit gehaald om het schoon te maken. Bij het terugplaatsen heb ik de bougiedop met het contact op aan erin gedrukt en zag ik een blauwe flits uit het gat waar de bougie zit komen. Mijn scooter start nu niet meer. Ik heb alles nagelopen en het probleem is dat de scooter niet meer vonkt. Ik heb er een nieuwe bougie ingezet maar hij vonkt nog steeds niet. 

Waar kan dit aanliggen? Kapotte CDI? Of een andere probleem?

Bij voorbaat dank!

Controleer even de zekering bij de accu. Accudeksel losmaken en dan zit de zekering aan de linkerkant. 

• Like 1

Kijk eens naar de bobine, bobine dop en draad. Kort deze desnoods een stukje in en draai deze opnieuw op de bobine en dop. 

• Like 1

Achter de neus zitten ook nog 2 zekeringen (10A en 7,5A). Deze zitten samen in 1 zekeringdoos en controleer deze ook.

77BAE0DE-7AF5-42E3-B36C-6E66F7E0C2AF.thumb.jpeg.1f7396acee2a9551f345e5c56cabccd9.jpeg

Daarna is je CDI aan de beurt, als je deze (werkende cdi) tijdelijk van iemand kan lenen om te testen zou dat mooi zijn.

Werkt dat niet dan naar de pickup en stator kijken, de waardes staan omschreven in het werkplaatsthandboek:

https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/LX50/LX50 4 Stroke 4 Valve/LX50 4Valve Workshop Manual.pdf

• Like 1