Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gezocht: V50/PK50(XL)/50 special


Barte

Aanbevolen berichten

Hi Allen 

Na in de koude winter ijverig aan de PX te sleutelen en alle geplande werken af te sluiten is het tijd voor een nieuw projectje. Aangezien mijn madam met een 50special rondrijdt (met DR80) zoek ik een gelijkaardig model om samen wat rond te rijden. Ik ben dus op zoek naar een bijkomende wesp , puur om voor plezier en in de vrijetijd rond te rijden en aan te prutsen. Mijn oog is gevallen op boven-vermelde types, echter niet daartoe gelimiteerd. Wat ik zoek in  zijn als volgt: 

- ingeschreven als brommer 50cc
-mag uiteraard iets meer hebben in de praktijk :) echter max om en bij de 80cc 
-in prima rijdende staat, chassis, remmen, elektro en al moet in orde zijn
-papieren in orde, bij voorkeur in BE 
-toonbaar maar moet zeker niet in mint condition zijn; is puur om voor plezier rond te rijden 
-geen moderne look, PK look vind ik nog perfect maar latere modellen genieten niet de voorkeur  
-Geen "schatten" die stukken van mensen kosten :) 

Laat maar weten of iemand iets leuks heeft staan 

Groeten! 

  • Like 1
Link naar reactie

Dag Barte

Mijn PK50xl komt volgende week te koop omdat ik mijn nummerplaat heb overgezet naar een 50 Special. Deze is vorig jaar volledig in mat zwart herspoten en volledig mechanisch in orde gezet:

-Volledige vorkrevisie

-Volledige motorrevisie

-Polini 75cc cilinder setup

-3 nieuwe binnen- en buitenbanden en velgen

-NISA sportzadel

-nieuwe vering en nog veeeeeeeel andere nieuwe onderdelen

Tot de laatste vijs uiteen geweest. Geen toprestauratie, maar gewoon eerlijke Vespa. Gaat vlot mee in het verkeer (topsnelheid ligt rond de 55-60 km/u). Ik ben hem nu terug perfect in orde aant zetten voor de verkoop.
Hij mag weg voor 1600€

B347709C-709E-4EF0-8151-43D1396C1CFD.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie

hi Sander 

Bedankt voor je reactie, dit is exact waar ik naar op zoek ben, echter 1 heel stom ding dat me wat tegenhoudt, en dat is dat ik echt *exact* deze look/kleur heb op mijn PX... Voor nieuw projectje zou ik een iets andere look willen hebben dan een 'dubbel' van wat ik al heb... 🙄

Link naar reactie

Je hebt je nummerplaat overgezet... die is gekoppeld aan een framenummer wat je dus ook mee hebt overgezet vermoed ik... Ik ga er dus van uit dat je die 50 special hebt omgekat naar het kenteken van die pk... oftewel die pk is geheel waardeloos geworden afgezien van de onderdelen. Er hangt immers al een kenteken aan het framenummer hiervan waar jij lekker vrolijk mee rond rijdt op je 50 special. 

Of is dit in een vlaams exemplaar en zijn daar de regels anders? 

Link naar reactie
3 minuten geleden, pdvd zei:

Of is dit in een vlaams exemplaar en zijn daar de regels anders? 

Zo Vlaams als iets 🙂

In B hoort een nummerplaat bij de eigenaar; niet het voertuig. De ene uitschrijven en de andere inschrijven op dezelfde plaat is helemaal correct.

  • Like 1
Link naar reactie
2 uur geleden, Barte zei:

hi Sander 

Bedankt voor je reactie, dit is exact waar ik naar op zoek ben, echter 1 heel stom ding dat me wat tegenhoudt, en dat is dat ik echt *exact* deze look/kleur heb op mijn PX... Voor nieuw projectje zou ik een iets andere look willen hebben dan een 'dubbel' van wat ik al heb... 🙄

Ik geef u met plezier een ander kleurke verf mee :)

Link naar reactie

Ik denk dat er op het web veel slechtere exemplaren voor veel meer geld worden aangeboden dan Sander zijn pk.🙂

Steekt nog eens goed in elkaar ook, een 2e zeldzaamheid.

Succes met de zoektocht, ze vragen goed door deze tijd van het jaar.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Dus, ben gaan kijken en moet zeggen dat hij helemaal aan de omschrijving voldoet, ook heel aardige mens. Ga hem uiteindelijk toch niet nemen aangezien niet helemaal mijn ‘goesting’, en als ik optelde wat ik er aan zou veranderen (banden, uitlaat, carburator, wat onderhoud) ik toch boven de prijs uitkom die ik aan een PK wil geven. Moest er echter iemand geintereseeerd zijn, zeker contact met opnemen, eerlijke en correcte mens. 
 

De zoektocht gaat dus voort, en moet zeggen dat ik toch wel heel verkocht aan t raken ben voor een special.. 

aangepast door Barte
Link naar reactie
23 uur geleden, Barte zei:

Ja absoluut mee eens, moest het de kleur niet zijn kocht ik hem direct.. Nu ik ga vnv naar deze kijken: 

https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1688354708-vespa-pk50-xl-1983.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

 

kijken hoe die in elkaar zit 

Die heb ik een paar jaar geleden in elkaar gestoken, staat hier nog wel ergens op het forum.

Ik zie dat Gert hem nog steeds heeft, leuk om te zien.

Ik kan misschien wel helpen met die onderdelen. stuur me even een pm wat je specifiek zoekt. ik herinner mij een 85cc cillinder met 19.19 geplaatst te hebben.

Vervangen door een 16.16  zou nog gaan. kleiner zou ik niet aanraden.

Link naar reactie

Ah dan is uw echte naam Levi en niet Frissen :). Gert had alle papieren van indertijd nog laten zien. Zoals gezegd; zag er allemaal heel netjes uit. Nu aantal zaken die ik er zo direct aan zag waren: 

-moeten nieuwe banden op
-selector box moet afgesteld worden maar moet eventueel vervangen worden 
-olie & benzine lek, lijkt me aan de aansluitingen maar weet ik naturlijk pas na deze te vervangen 
-km teller en benzinemeter werken niet, nu kabelgaine/kabel/wormwiel/wormwieldrive ontbreken dus kan zijn dat speedo wel werkt; en naftbak was vrij leeg dus peil misschien te laag 
-startte niet met kicker, nu nadien met aanlopen wel direct 
-Polini-pijp zou ik eraf halen en vervangen naar minder agressief klinkend model 

Op zich allemaal zaken die voor een 500-tal euro wel op te lossen waren, maar ik moet zeggen dat de kleur me ook niet helemaal aansprak. Mijn initieel idee was om een 'bijkomende' vespa te kopen om samen met vriendin af en toe wat te rijden, maar nu ik toch wel heel gewonnen ben geraakt voor een special speel ik met het idee om mijn PX te verkopen, en ineens een 'goede' special te kopen. Als er dus iemand een weet staan, laat zeker weten! 

 

Link naar reactie

Als je nog weekje of 2 geduld hebt, weer ik een coole bare metal 50 Special met Polini 75 + 16.16 + Leovinci slakje + ... voor je staan 😇

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...