Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schroeven, bouten en moeren


Vesla Bas

Aanbevolen berichten

Goedendag, 

Ik ben mijn pk50xl van binnen en buiten helemaal aan het ontdoen van losse roestige onderdelen met als doel uiteindelijk een mooie strakke laklaag en weer jaren een goed verzorgd uiterlijk. 

Zonder uitzondering zijn alle schroeven bouten en moeren verroest, en sommige breken gewoon af bij het los maken. 

Ik houd alles bij en ik ben van plan om straks bij een ouderwetse dhz zaak RVS versies van alles bij elkaar te zoeken. 

Twee vragen: gaat dat passen? en doen jullie dit ook? 

Hoor het graag! 

Groeten uit AmsterdamScreenshot_20210326-225828.thumb.png.64e975f858b4d4c0402a68e580be3c44.png

 

Link naar reactie

Sommige M6 zijn gewoon gamma ( standaard etc) ander spul is specifiek dus gewoon online bestellen bij vespaonderdelenboer.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

RVS materiaal voor zichtbare en niet meegespoten bouten en moeren is inderdaad een goed idee om het geheel netjes te houden. Wat ik zeker doe: alles steeds monteren met zelfborgende moeren (en eventueel bredere rondellen tegen inscheuren), ik ben al teveel onderdelen kwijtgeraakt vanwege de trillingen van de tweetaktmotor,

grts, J.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Voor zover ik weet, is rvs niet geschikt voor bv velg moeren, de moeren kunnen gemakkelijker breken dan bij normaal gegalvaniseerd staal.

Dus voor alles waar veel krachten op komen te staan, liever gewoon gegalvaniseerd staal gebruiken.

(normaal 8.8 staal is een stuk beter bestand tegen onverwachte wisselingen in belasting dan rvs)

 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Inderdaad RVS kan je gebruiken voor zichtbare delen , maar als er veel kracht op komt is deze niet geschikt , 

waarvoor denk ik wel geschikt 

- zadel bevestiging , rekje , poot , enz 

zeker niet geschikt 

motor bouten , cilinder bouten , velgen , remmen enz 

grtz sidvespa

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...