Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa zonder papieren inschrijven, Hoe?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

wij hebben 3 vespa's gekocht zonder papieren, stond in de beschrijving.

Geen probleem natuurlijk omdat ik weet dat je gewoon een copie kan aanvragen, nu ik dat deed krijg ik een bericht terug van piaggio dat ze geen papieren kunnen bezorgen aangezien onze vespa's in India zijn geproduceerd en niet gehomologeerd voor de eu.

Bij nazicht bestaat er in belgie geen technische dienst voor cat L voertuigen om te homologeren.

Iemand stuurde mij een hele procedure door met testcentrum in Duitsland etc.

Kan iemand mij hier helpen aan een minder complexe wijze?

Alvast bedankt voor ALLE HULP, we zitten met de handen in het haar.

Link naar reactie

Wat is het bouwjaar?  Indien oldtimer kan je proberen ze zo in te schrijven met o-plaat, dan hoef je geen gelijkvormigheidsattest. 

Anderzijds was dit echt geen slimme koop en kunt u zich verwachten aan een hoop mechanische miserie. 

Zoek hier eens op "curry". 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Misschien enkele fotootjes posten? Afhankelijk van het model en de staat kunnen forumleden wellicht helpen inschatten of de baten de kosten waard zouden zijn.

Voor een O-plaat volstaat idd een jaarattest van BFOV, maar ook voor die procedure dien je een aanvraagdossier te documenteren. 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Frederik9111 zei:

Misschien enkele fotootjes posten? Afhankelijk van het model en de staat kunnen forumleden wellicht helpen inschatten of de baten de kosten waard zouden zijn.

Voor een O-plaat volstaat idd een jaarattest van BFOV, maar ook voor die procedure dien je een aanvraagdossier te documenteren. 

 

lx125 - 2019

lx 125-2020

vxl 125-2020

zucht... resp 1 en 3 km op de teller

Link naar reactie

Dat zijn er nieuwe ?! 

Probeer zoiets maar op o-platen te zetten :-))

misschien is contact opnemen met de fod homologatiedienst maar dat gaat alles behalve vlotjes gaan om dat op de baan te krijgen.

 

Link naar reactie

Ik eet mijn klak op als dat nog zou lukken.

Alle drie Euro 2 of 3 motoren waarvan de verkoop bij Europese maatregel sinds 1 janauari 2018 verboden is. 

Vergeet het maar... Hopelijk geen fortuin voor betaald.

 

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...