PeterL 4 Posted March 28 Share Posted March 28 Hey, mijn pk50s wilt niet meer stationair lopen en als ik gas geef blijft hij lang in gas hangen. Dan zou je denken, dat is valse lucht bij de carb, maar ik krijg het niet gefixt wat ik al heb geprobeerd: nieuwe cilinderset met nieuwe pakking nieuw polini membraan spruitstuk 16.16 werkende 16.16 dellorto gepakt van een andere pk50s keerring ontsteking vervangen even kort het probleem. Hij heeft genoeg compressie, maar ik krijg hem alleen maar aan door of aan te lopen of door te kicken met de choke open. Vervolgens als hij loopt, krijg ik hem nooit stationair lopend, hij loopt erg wisselvallig. Bij het gas geven blijft het soms hoog hangen. Nou ben ik gaan rijden en gaat het schakelen ook ZEER stroef, dat kan komen door het gas wat een beetje blijft hangen als ik gas loslaat. Zodra ik thuis arriveerde en gas losliet, steeg hij zo hoog in de toeren dat ik hem snel moest uitzetten, want het klonk alsof hij wilde ontploffen. ik heb dus al heel veel geld uitgegeven om dit probleem te kunnen verhelpen en zit op het randje om hem gewoon weg te doen. Misschien dat iemand hier weet hoe ik dit kan verhelpen. ik heb overigens nog nooit het blok opengehaald en ben ook van plan om dit niet te doen, want ik heb hier simpelweg geen plek voor. Ik heb wel 500-1000 km geleden de koppeling vervangen. Iemand die mij kan helpen? Quote Link to post
Niels_1977 119 Posted March 28 Share Posted March 28 Oliekeerring vliegwielzijde of koppelingzijde. Vervangen door keerringen die tegen ethanol kunnen. (fkm/viton) Voor vliegwielzijde oliekeerring hoeft het blok niet open, voor koppelingzijde wel. Quote Link to post
nero 2,035 Posted March 28 Share Posted March 28 Heb je de sproeiersetting aangepast aan nieuwe cilinderset? Lijkt me een te arm mengsel. Heb je de kleur van de bougie al gecontroleerd? Groetjes, nero. Quote Link to post
PeterL 4 Posted March 28 Author Share Posted March 28 Geachte, Heb even gecheckt bougie is koffiebruin, keerring van ontsteking is al vervangen. Nu heb ik even de brommer laten lopen en zodra hij hoge toeren pakte, heb ik er remmenreiniger op gespoten. Wat bleek, hij zakte in toeren. Maar ik heb al ns proberen mijn carb te wisselen maar toen was dat ook. Ik heb het gevoel dat hij er gewoon niet ver op schuift, maar het is een carb met een o-ring en er zit geen vilten ring op. Kan hij beschadigd zijn, of misschien het klemmetje? Quote Link to post
Frederik9111 1,327 Posted March 29 Share Posted March 29 Heb je enkel testgedraaid zonder luchtfilter? Die moet er echt wel op hoor, want heeft een flinke impact op het mengsel. 1 Quote Link to post
PeterL 4 Posted March 29 Author Share Posted March 29 55 minuten geleden, Frederik9111 zei: Heb je enkel testgedraaid zonder luchtfilter? Die moet er echt wel op hoor, want heeft een flinke impact op het mengsel. Nee nee die zat er op! Met een gaatje afgeplakt Quote Link to post
nero 2,035 Posted March 29 Share Posted March 29 Waar heb je die remmenreiniger in of op gespoten? Groetjes, nero. Quote Link to post
PeterL 4 Posted March 29 Author Share Posted March 29 Ik mikte tussen het spruitstuk en de carb Quote Link to post
Frissenappel 111 Posted March 29 Share Posted March 29 14 uur geleden, PeterL zei: Geachte, Heb even gecheckt bougie is koffiebruin, keerring van ontsteking is al vervangen. Nu heb ik even de brommer laten lopen en zodra hij hoge toeren pakte, heb ik er remmenreiniger op gespoten. Wat bleek, hij zakte in toeren. Maar ik heb al ns proberen mijn carb te wisselen maar toen was dat ook. Ik heb het gevoel dat hij er gewoon niet ver op schuift, maar het is een carb met een o-ring en er zit geen vilten ring op. Kan hij beschadigd zijn, of misschien het klemmetje? Hoe en wanneer heb je dit gecheckt? Quote Link to post
PeterL 4 Posted March 29 Author Share Posted March 29 Ik heb het spruitstuk er nu verder op kunnen krijgen, maar ik krijg nog steeds bij volgas, dat het gas blijft hangen. Quote Link to post
Frederik9111 1,327 Posted March 29 Share Posted March 29 19 uur geleden, PeterL zei: ... maar het is een carb met een o-ring en er zit geen vilten ring op... Al mét viltring geprobeerd? Quote Link to post
Adrian 302 Posted March 29 Share Posted March 29 ...blijft je gaskabel niet hangen Wie weet Quote Link to post
PeterL 4 Posted March 29 Author Share Posted March 29 Nieuwe gaskabel is ook geplaatst en geen verschil, tevens vandaag nog carb schoongemaakt maar maakte geen verschil. Nog steeds valse lucht.. en hij zit zo ver mogelijk op het spruistuk. Het lijkt wel van daar te komen iniedergeval. 4 uur geleden, Frederik9111 zei: Al mét viltring geprobeerd? Met viltring komt ie niet ver genoeg, is ook een variant zonder viltring. Quote Link to post
PeterL 4 Posted March 29 Author Share Posted March 29 Starte alleen met choke open en zodra ik gas gaf bleef hij een hoge toeren hangen. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.