Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50S pakt hoge toeren (al veel vervangen)


PeterL

Aanbevolen berichten

Hey,

mijn pk50s wilt niet meer stationair lopen en als ik gas geef blijft hij lang in gas hangen. Dan zou je denken, dat is valse lucht bij de carb, maar ik krijg het niet gefixt

wat ik al heb geprobeerd:

nieuwe cilinderset met nieuwe pakking

nieuw polini membraan spruitstuk 16.16

werkende 16.16 dellorto gepakt van een andere pk50s

keerring ontsteking vervangen

 

even kort het probleem. Hij heeft genoeg compressie, maar ik krijg hem alleen maar aan door of aan te lopen of door te kicken met de choke open. Vervolgens als hij loopt, krijg ik hem nooit stationair lopend, hij loopt erg wisselvallig. Bij het gas geven blijft het soms hoog hangen. Nou ben ik gaan rijden en gaat het schakelen ook ZEER stroef, dat kan komen door het gas wat een beetje blijft hangen als ik gas loslaat. Zodra ik thuis arriveerde en gas losliet, steeg hij zo hoog in de toeren dat ik hem snel moest uitzetten, want het klonk alsof hij wilde ontploffen.

 

ik heb dus al heel veel geld uitgegeven om dit probleem te kunnen verhelpen en zit op het randje om hem gewoon weg te doen. Misschien dat iemand hier weet hoe ik dit kan verhelpen.

ik heb overigens nog nooit het blok opengehaald en ben ook van plan om dit niet te doen, want ik heb hier simpelweg geen plek voor. Ik heb wel 500-1000 km geleden de koppeling vervangen. Iemand die mij kan helpen?

Link naar reactie

Geachte,

 

Heb even gecheckt bougie is koffiebruin, keerring van ontsteking is al vervangen.

Nu heb ik even de brommer laten lopen en zodra hij hoge toeren pakte, heb ik er remmenreiniger op gespoten. Wat bleek, hij zakte in toeren. Maar ik heb al ns proberen mijn carb te wisselen maar toen was dat ook. Ik heb het gevoel dat hij er gewoon niet ver op schuift, maar het is een carb met een o-ring en er zit geen vilten ring op. Kan hij beschadigd zijn, of misschien het klemmetje?

Link naar reactie

Heb je enkel testgedraaid zonder luchtfilter? Die moet er echt wel op hoor, want heeft een flinke impact op het mengsel.

  • Like 1
Link naar reactie
55 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Heb je enkel testgedraaid zonder luchtfilter? Die moet er echt wel op hoor, want heeft een flinke impact op het mengsel.

Nee nee die zat er op! Met een gaatje afgeplakt

Link naar reactie
14 uur geleden, PeterL zei:

Geachte,

 

Heb even gecheckt bougie is koffiebruin, keerring van ontsteking is al vervangen.

Nu heb ik even de brommer laten lopen en zodra hij hoge toeren pakte, heb ik er remmenreiniger op gespoten. Wat bleek, hij zakte in toeren. Maar ik heb al ns proberen mijn carb te wisselen maar toen was dat ook. Ik heb het gevoel dat hij er gewoon niet ver op schuift, maar het is een carb met een o-ring en er zit geen vilten ring op. Kan hij beschadigd zijn, of misschien het klemmetje?

Hoe en wanneer heb je dit gecheckt?

Link naar reactie
19 uur geleden, PeterL zei:

... maar het is een carb met een o-ring en er zit geen vilten ring op...

Al mét viltring geprobeerd?

Link naar reactie

Nieuwe gaskabel is ook geplaatst en geen verschil, tevens vandaag nog carb schoongemaakt maar maakte geen verschil. Nog steeds valse lucht.. en hij zit zo ver mogelijk op het spruistuk. Het lijkt wel van daar te komen iniedergeval.

4 uur geleden, Frederik9111 zei:

Al mét viltring geprobeerd?

Met viltring komt ie niet ver genoeg, is ook een variant zonder viltring.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...