Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50 Automatica lust wel een CDI'tje (bobine) per jaar


Ed75

Aanbevolen berichten

Iemand een idee? Het gebeurt nu te veel om toeval te zijn. 

Elk jaar nadat de PK50 Plurimatic(Automaat) uit zijn winterslaap wordt gehaald, lukt dit vrij snel met een paar overtuigende kickstarts.

Na de eerste kilometers rijden is er niets aan de hand, lekker gezapig wakker worden, en als ie warm geworden is haalt hij (uiteindelijk) zijn blitse top van 52km/h, om dan na een kilometertje of 2 weer terug te vallen naar een max snelheid van 25 km/h, en het lijkt of er dan een vonkje mist af en toe.

Ondertussen komt dit fenomeen wel elk jaar terug, dus gezapig terug naar huis, om er een verse CDI in te steken en alles is dan weer in orde voor de rest van het seizoen?

Tot nu toe had ik altijd Ducati CDI's, zou ik moeten overstappen naar de Piaggio CDI's, kan dat verschil maken, of zijn er nog betere, of heeft iemand een ander idee?

(Setup is de originele 50cc met een Sito Plus uitlaat)

 

aangepast door Ed75
Link naar reactie
  • 1 maand later...

@Daanpick-up heb ik vervangen, cdi nog niet. Er is weer een nieuwe pickup onderweg met een nieuwe cdi. Ik krijg de pk50 moeilijk gestart. ( moet veel gang maken anders gaat hij niet aan) en dan bij te lage toeren valt hij uit. Vonk lijkt niet sterk genoeg. Haperen bij hoge toeren 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...