Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie


felix2000

Aanbevolen berichten

na lang in mijn garage te staan hebben, is het tijd om deze op te knappen. 

heb een bajaj chetak 150cc staan en weet dat het grotendeels hetzelfde is , maar hij doet het niet meer zoals het moet. hij moet een revisie ondergaan. nu mijn vraag , iemand die weet welke motorrevisiekit ik moet bestellen? ik heb al gezocht op onder andere de website van SIP maar geraak er niet aan uit.

bedankt 

Link naar reactie

Zal volgens mij veel gelijk zijn aan aan sprint/ sprint Veloce 150cc.

beste is om alles uit elkaar te halen en dan de onderdelen los te bestellen en per onderdeel goed kijken op de site van Sip en de maten op meten voor een goede vergelijking. 

Link naar reactie

misschien om verder te gaan op mijn probleem. als ik de choke uittrek start en rijd hij perfect. als ik de choke terug wil in steken . verhoogt het toerental en valt ie daarna stil. 

carburator is reeds al gekuist en ook al verwisselt met een andere om te testen. nu welke dichtingen kunnen voor dit probleem zorgen in de motor ?

bedankt

Link naar reactie

Als hij goed rijdt met de choke op, trekt het blok ergens valse lucht.

Best de pakkingen aan de carburator vervangen, deze zijn idem aan vespa 125 - 150 large-frame motoren.

 

aangepast door jeansprint
Link naar reactie
3 uur geleden, felix2000 zei:

ben ook naar een vespa winkel gegaan om te vragen, aan wat het nog kan liggen. de eigenaar zei dat het ook nog de pakking/ oliekeerring kan zijn bij de krukas , die daar valse lucht kan trekken? 

Dat kan, meestal die aan de kant van het vliegwiel.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...