Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 125 cc wideframe motor , compleet gereviseerd


Dimitripx125

Aanbevolen berichten

Zuiger 54,4 zal dus 125cc zijn, ik gok op ACMA '52.

21 minuten geleden, Ronin zei:

Is dit een VM blok of ... ? Wat voor cilinder zit erop? 125 of 150? 

 

Link naar reactie

Als ik me niet vergis hebben Italiaanse en Acma (tot 1952) carters altijd een "PIAGGIO"-logo op de buitenwand.

Gezien het dubbele "Vespa"-logo en de 2-poorten gok ik op een vanaf-1953-Acma 125 exemplaar. 

image.png

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Hallo, wat een mooie foto’s van het motorblokje. Het ziet er allemaal keurig uit! Mooi hoor.

ik heb een vraagje, zelf ben ik mijn acma motortje weer in elkaar aan het zetten, heb ook een nieuw kamzuigertje, maar ik weet niet (meer) hoe ik die zuiger juist monteer. Hij past er op 2 manieren in. Misschien dom van mij dat ik het niet weet, maar voordat ik hem aanslinger wil ik zeker weten dat ik alles goed heb gemonteerd.

alvast bedankt,  vriendelijke groeten Eddie. 

Link naar reactie

Het zuigertje, (piston) zit er nu goed in. Dankzij de goede tips van jullie! Dankjewel 🙏. Ik kan nu verder met het in elkaar zetten. Ik heb de cilinder laten uithoren met dat nieuwe zuigertje, overal nieuwe lagertjes en keringen, in de krukas een nieuwe New Old Stock originele drijfstang laten persen. Dus alles zou goed moeten zijn. Ik ben echt benieuwd naar de prestaties van het motortje. Weet iemand wat de top snelheid hiervan is? Het zal wel niet veel zijn denk ik 😁😁

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...