Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hulp nodig met mijn vespa.


0425

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag! 

Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en mag met mijn Vespa rondrijden, er is alleen 1 probleem. Er zitten wat onderdelen aan die ik niet zo mooi vind of sommige onderdelen waar de kleur wat van vervaagd is. Het gaat hier om een rekje vanachter dat ik eraf wil halen en een klein windschermpje dat ik er helemaal niet uit krijg. Kan iemand me vertellen hoe ik dit er af kan halen zonder naar een garage te moeten gaan. Ik zal wat foto's als bijlage zetten om het duidelijker te maken.

Alvast bedank 😀

0425

IMG_6603.png

IMG_6606.png

IMG_6604.png

Link naar reactie
9 minuten geleden, EriX zei:

Voor rekje zadel omhoog doen en de bevestiging bouten van rekje losmaken. Voor scherm die beugels die scherm aan uw stuur vasthouden losmaken.

Rekje gaat wel lukken denk ik maar heb net geprobeerd om het scherm eraf te halen, de bouten langs onder zijn volledig los maar het komt er niet uit

Link naar reactie

...eerst je windscherm eraf halen ( afschuiven )...als je aan die staven draait tot ze helemaal los staan... kun je die "staven " er gewoon uittrekken...

aangepast door Vespaciao
wat je zelf doet...doe je soms beter ;-)
  • Like 2
Link naar reactie
10 minuten geleden, Vespaciao zei:

...eerst je windscherm eraf halen ( afschuiven )...als je aan die staven draait tot ze helemaal los staan... kun je die "staven " er gewoon uittrekken...

ze zijn volledig los. Maar komen er echt niet uit hoe hard ik ook trek. Bedankt voor de hulp trouwens

Link naar reactie

Je moet niet trekken want dan komen ze nog vaster te zitten.

Het is een soort keilbout systeem, eerst de beugel een stukje terug drukken zodat de borg vrijkomt en dan rustig eruit trekken.

4D1AAC8F-2C67-4E51-9772-7E3344C868E0.thumb.jpeg.e37afc02f0e62d0ac8413e33d97e6635.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie

dat was ik er vergeten bij te vermelden ( stom van mij 🦧 )...heb "die job" vorig jaar ook uitgevoerd toen ik een "nieuw halogeenlampje" in mijn 'voorlicht heb gestoken.

Toen moesten mijn spiegels en windscherm (+ beugels ) eraf...om daarna mijn afdekkap er af te vijzen...om zo aan de binnenkant van mijn koplamp te geraken...:)

  • Like 2
Link naar reactie

Het scherm verwijderen van de beugels.

Beugels lossen met sleutel 17 en dan de beugels ongeveer een kwart slag draaien. Dit is een beveiliging tegen los komen met een gleufje.

Dan zou het normaal moeten lukken.

  • Like 1
Link naar reactie
9 uur geleden, Pilaf zei:

Je moet niet trekken want dan komen ze nog vaster te zitten.

Het is een soort keilbout systeem, eerst de beugel een stukje terug drukken zodat de borg vrijkomt en dan rustig eruit trekken.

4D1AAC8F-2C67-4E51-9772-7E3344C868E0.thumb.jpeg.e37afc02f0e62d0ac8413e33d97e6635.jpeg

zal het proberen bedankt

  • Like 1
Link naar reactie
9 minutes ago, 0425 said:

Kleine update: De vijzen van het schermpje zijn gekgedraaid door de vorige eigenaar en die kan ik er dus niet uithalen. Ik kan dus ook de beugels niet los maken door ze een kwartslag te draaien

Bedoel je dat de zeskant rondgedraaid is en uwe inbus niet meer pakt? Dan kan je eventueel een extractor gebruiken om wat meer grip te krijgen of je kan steeds de boutkop doorboren. Is toch al naar de vaantjes zo te horen...

image.png.12b8495a77202b5b2d5e0ec45d1211f3.png

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...