Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onregelmatige vonk '73 V50 Special


nielske

Aanbevolen berichten

Ik ben ten einde raad... Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een Vespa Special uit 1973 welke eigenlijk al jaren niet goed meer rijdt. Hij staat al een paar jaar in de garage en nu wil ik hem eindelijk weer eens rijdend krijgen.

Wat is er aan de hand: Hij heeft vonk, maar niet heel regelmatig. Contactpunten al enkele malen goed afgesteld maar zonder het gewenste resultaat. Hij heeft benzine, sproeier is schoon. Hij slaat soms aan, maar dan hoor je hem overslaan.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Link naar reactie

Dank Nero, als je deze bedoeld: https://www.scooter-center.com/en/ignition-coil-oem-quality-blue-with-ignition-cable-vespa-ciao-v50-pv125-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-ts125-vnl3t-sprint150-vlb1t-gl150-vla1t-lml-star-stella-125-150-9110019b?gclid=Cj0KCQjwrsGCBhD1ARIsALILBYrcusap_BicktY1nxVgwrW7n70gVIVpQ1PuK80zyeOOf1muTih5voAaAtEOEALw_wcB

Een tijd terug alweer is de scooter naar Maskes gegaan met hetzelfde probleem. Toen hebben ze daar deze op gezet. Eventjes heeft de Vespa goed gelopen, maar daarna weer hetzelfde probleem.

 

Link naar reactie

En meteen een Polini 75cc, 16.16 en Leovince slakuitlaat erop. Word je meteen weer helemaal vrolijk van... 😋

Link naar reactie
1 uur geleden, nielske zei:

Dank Nero, als je deze bedoeld: https://www.scooter-center.com/en/ignition-coil-oem-quality-blue-with-ignition-cable-vespa-ciao-v50-pv125-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-ts125-vnl3t-sprint150-vlb1t-gl150-vla1t-lml-star-stella-125-150-9110019b?gclid=Cj0KCQjwrsGCBhD1ARIsALILBYrcusap_BicktY1nxVgwrW7n70gVIVpQ1PuK80zyeOOf1muTih5voAaAtEOEALw_wcB

Een tijd terug alweer is de scooter naar Maskes gegaan met hetzelfde probleem. Toen hebben ze daar deze op gezet. Eventjes heeft de Vespa goed gelopen, maar daarna weer hetzelfde probleem.

 

Nope, deze: Ignition -PINASCO Flytech- Vespa PK XL, XL2, ETS (20/24mm cone) - 1400gr. | Ignitions | Ignition | Engines | Scooter Center (scooter-center.com) Kijk wel na welke cone je hebt voor je besteld. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Condensator al eens vervangen? Wanneer treden die verschijnselen op, wanneer ze koud staat of wanneer ze net al wat warmer staat?

Ik plaats me graag na frederik in de rij.

Kan je meer info via pm sturen aub?

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Misschien nog wel leuk om te vertellen hoe het is afgelopen.

Uiteindelijk is gebleken is dat de magnetische huishouding van het vliegwiel niet meer klopte. De gehele ontsteking is vervangen. De scooter rijdt inmiddels rond bij de nieuwe eigenaars.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...