Ga naar inhoud
Vespaforum.be

P200E 1991 remlichtschakelaar voorrem


Aanbevolen berichten

Yups... alleen aan de achterrem... althans de mijne. Vandaag nog uit elkaar gehaald. 

Deze goed verzorgen is genoeg je remt toch nooit alleen met voor.

Ufyl9ZC.jpg

aangepast door pdvd
  • Like 1
Link naar reactie

Ohja... een P200E is gemaakt tot 83 dus ik enk niet dat 91 klopt in je papieren ;)

Ik rij zelf ook een dikke soes, daar ligt het gewicht op de voorpoten. Bij een vespa ligt het gewicht juist achter. De balans is geheel anders, vandaar dus dat de achterrem veel belangrijker is. Maar dat snappen er velen niet die een upgrade doen naar een schijfrem voor  terwijl je voor bijna niet gebruikt. 

Link naar reactie
3 uur geleden, pdvd zei:

Ohja... een P200E is gemaakt tot 83 dus ik enk niet dat 91 klopt in je papieren ;)

Ik rij zelf ook een dikke soes, daar ligt het gewicht op de voorpoten. Bij een vespa ligt het gewicht juist achter. De balans is geheel anders, vandaar dus dat de achterrem veel belangrijker is. Maar dat snappen er velen niet die een upgrade doen naar een schijfrem voor  terwijl je voor bijna niet gebruikt. 

Bij mijn PX disc gebruik ik die schijfrem vooraan toch wel geregeld en dat is zeker geen overbodige luxe. Met de T5 en GS200 is het gebruik van de voorrem quasi onbestaande dus daar is het inderdaad altijd de achterrem.

Link naar reactie

Natuurlijk gebruik je 'm echter er zit weinig tot geen goede logica in kijkende naar hoe een motorfiets in balans is en waar dan de meeste remkracht hoort te liggen. 

Link naar reactie
17 uur geleden, pdvd zei:

Natuurlijk gebruik je 'm echter er zit weinig tot geen goede logica in kijkende naar hoe een motorfiets in balans is en waar dan de meeste remkracht hoort te liggen. 

De trommelremmen voor- en ook achteraan op een Vespa stellen inderdaad niet veel voor. Toch zeker niet als je de remkracht vergelijkt met andere motorfietsen. Als ik een tijdje met mijn enduro heb gereden en dan op de scooter overstap is het altijd wennen aan het groot verschil in remkracht. Omgedraaid als ik met de enduro op de baan ben vergeet ik wel eens dat ik niet zo hard moet trappen op die achterrem zoals bij de vespa. 😉

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...