Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Maten van carter PX


Innocenti

Aanbevolen berichten

Mijn carter is zwaar beschadigd thv de carburator. Er zaten diepe groeven in dat vlak.

Nu heb ik bij wijze van test dat stuk opgelast en wil ik dat op de juiste maat afdraaien. 

Heeft er iemand de binnen maten? Of heeft er iemand een carter openliggen die ik mag

komen opmeten? Alvast bedankt

2021-03-11_7-29-49.png

Link naar reactie

Als je de maat neemt van de krukas vanop de zitting van de lager tot de bovenkant van de wang en daar de nodige speling bijtelt moet je er ook komen. Je kan eventueel eerst uitdraaien tot de maat van de krukas, dan eens monteren en daarna verder uitdraaien met de juiste speling. 

Link naar reactie
1 uur terug, Wilby zei:

Als je de maat neemt van de krukas vanop de zitting van de lager tot de bovenkant van de wang en daar de nodige speling bijtelt moet je er ook komen. Je kan eventueel eerst uitdraaien tot de maat van de krukas, dan eens monteren en daarna verder uitdraaien met de juiste speling. 

Dus de diameter van de krukas plus de nodige speling. Enig idee wat de nodige speling is?

Link naar reactie

Nee, maar dat kan je wel vinden, is hier trouwens al vermeld in andere topics, beetje zoeken he. 

Met de diameter van de krukas ben je niet veel want aan de onderzijde is de speling veel meer. Je moet meten vanop de zitting van je lager op de krukas tot de bovenkant van je krukas en dan vanaf de binnenkant van je lager tot je inlaatvlak, maat 1 + speling moet maat 2 zijn. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...