Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 250ie Geen Pinkers


Lucky53

Aanbevolen berichten

Hallo Vespisten

Trotse bezitter van een GTS 250ie waar ik buiten het toeren ook graag zelf aan sleutel

Na de winterstop heb ik echter gemerkt dat ik geen enkele pinker meer heb die werkt. het zijn dus niet de massa's of de lampjes naar mijn gevoel.

Het Haynes handboek met elektrisch schema stuur alle bedrading tot in het dashbord.

Iemand ervaring hiermee of raad.

Lucky53

Link naar reactie

Ik neem aan dat enkel de knipperlichten niet werken en de rest wel...? Als de accu dood is werkt niets meer. Als bv  de motor nog vlot  start is de accu zeker nog goed.

Ik zou eerst eens de zekering checken (nr 8 volgens de manual).  Mogelijk kan de knipperlichtschakelaar ook gecorrodeerd zijn (contactspray )Ook volgens de manual alle lampjes na kijken. Indien dit alles ok is , kan de fout in de connector zitten. Dit uitmeten is moeilijker..

 

  • Like 1
Link naar reactie

En als bovenstaande in orde is dan naar je knipperlicht relais kijken. Weet niet welk jaar jouw 250ie is maar sommige zitten los gemonteerd en andere geïntegreerd in het dashboard. De losse is zo te vervangen door een nieuw exemplaar, zit deze geïntegreerd dan kan je deze repareren met wat soldeerwerk.

  • Like 1
Link naar reactie

Allereerst bedankt voor de reacties 

Het is inderdaad zo dat het alleen de pinkers zijn

Batterij is in orde en alle ander lichten werken ook

Zal het voorgestelde even proberen en laat het resultaat dan weten

Gr Lucky53

 

Link naar reactie

Okey na dus bovenstaande nagekeken te hebben kwam ik uit bij de 

Pinkerschakelaar waar ik dan het pinken kon testen met een draadje in de stekker.

En pinken deed hij dus het verdict was een kapotte pinkerschakelaar. 

Ondertussen deze vervangen en alles terug OK

Nogmaals bedankt voor de tips

Gr Lucky53

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...