Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Midlife Crisis ?!?


Shifty

Aanbevolen berichten

Hey allen,

Wesp nr4 is en feit ... ne pk50n deze keer 🙂

Op 16 jarige leeftijd, ergens in 1993 m´n eerste pk50xl 

Later (2005) een px125 met 150 blokje derop.

Vorig jaar een pk50xl automatica ´voor een prikje op de kop kunnen tikken´ maar snel weer verkocht omdat nen echte vespa vitessen moet hebben 😉

Deze week toch niet kunnen weerstaan aan de roeping, en me terug ne vespa gekocht .. deze keer ne pk50n met nog beetje werk aan ... help needed ! 

Cliché voorbeeldje van Midlife Crisis volgens moeder de vrouw ... ik geef ze maar gelijk (hebben altijd gelijk 🙄)

Mijn uitvlucht was : heb brommertje voor de zoon gekocht, nu eentje voor de pa ... kunnen we samen toertje doen 🙂

Regio Antwerpen

Grtz

 

  • Like 4
Link naar reactie

Verschil met de pk50xl zit hem erin dat de pk50n maar 3 versnellingen heeft, en iets meer pk ... leek me leuker rijden dan de 4 versnellingen bij de pk50xl, zeker omdat ik maar 45km/h als doel heb ... wil de zoon niet het slechte voorbeeld geven ... rustig genieten 😉

Is maar 2 jaar in productie geweest

Nog wat meer ´bewijsmateriaal´ :

 

Screenshot_20210305-001659_Chrome.jpg

Link naar reactie

Welkom Shifty...proficiat met je "pk 50n"... en (volgens moeder de vrouw) "midlife-crisis" ;):lol:

Veel lastiger zou het kunnen gaan worden als je zou thuiskomen met een "blitse sportwagen & zware motorfiets en een jongere vriendin :unsure:

Dus je echtgenote mag "blij" zijn dat je aan een Vespa ligt te prutsen & sleutelen...dan aan die "3 bovenstaande rijplezier- verleidingen" :rolleyes:

  • Like 3
Link naar reactie

Thnx 🙂

Blitse sportwagen en zware motorfiets zijn al lang ingeruild voor een familie-cruiser en oude toerbuffel ... anders had ik niet tot de ´midlife-crisis´ geraakt peis ik

Jongere vriendin denk ik (nog 🙃) niet aan ... kost meer dan alle andere hobby´s bij mekaar vrees ik 😉

 

  • Haha 2
Link naar reactie
1 uur terug, Ed75 zei:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarin het blok van een PK50N dan verschilt met een 'gewone pk50'.

Een vitesse minder en toch een halve pk meer? Terwijl de technische fiche 40km/u zegt?

-zal vooral poorttiming zijn, topsnelheid wordt door de overbrengingsverhouding geregeld (die vespa.name is community driven, dus ook niet 100% betrouwbaar.)

boring en slag zijn dezelfde.

Als ik het goed voorheb, is dit vergelijkbaar met de vroege "tussenmodel" px'en met de oude voorkant en nieuwe achterkant.

Een 2delig aluminium pk/ xl type stuur, klein handschoenenkastje en kort stuurslot maar wel nieuw type neus en plastiek spatbord.

Zal waarschijnlijk ook 2 schakelkabels hebben?

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur terug, Frissenappel zei:

-zal vooral poorttiming zijn, topsnelheid wordt door de overbrengingsverhouding geregeld (die vespa.name is community driven, dus ook niet 100% betrouwbaar.)

boring en slag zijn dezelfde.

Als ik het goed voorheb, is dit vergelijkbaar met de vroege "tussenmodel" px'en met de oude voorkant en nieuwe achterkant.

Een 2delig aluminium pk/ xl type stuur, klein handschoenenkastje en kort stuurslot maar wel nieuw type neus en plastiek spatbord.

Zal waarschijnlijk ook 2 schakelkabels hebben?

Yep, ook zadel (normaal gebogen achterste zoals monozit) en achterlicht (steekt minder uit) zijn verschillend volgens ik kan zien op het web.

 

Mijne heeft wel een pk50xl stijl zadel en achterlicht... goede reden voor mij om prijs nog meer naar beneden te krijgen 🙂

Maar vind het persoonlijk mooier dan het originele pk50n zadel/achterlicht.

De 2 schakelkabels zijn ook aanwezig, ´pain in the ass´ voor ze juist afgeregeld te krijgen dus, herinner me weer dat vespa´s leuker zijn om mee te rijden dan om eraan te werken 🤨

Zoek een goede vespa garage of mekanieker om de mijne eens helemaal na te kijken, wegens teveel werk en te weinig tijd om er zelf terug aan te beginnen ...

iemand een goed adres regio Antwerpen misschien ?

Alvast bedankt 🤞

Nog wat foto´s teruggevonden van de px en de automatica ook ... 

 

received_367113397589034.jpeg

IMG_20180723_170112.jpg

20210305_114007.jpg

20210305_114024.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
37 minuten geleden, Cult zei:

wat een grave werkplaats !

 

Thnx ... is de garage van mijn ouders ... al jaren op pensioen dus is een beetje ´vergane glorie´ 😪

Maar wel de ideale plek om wat te sleutelen en foto´s te trekken 🙂

IMG-20210307-WA0022.thumb.jpg.2f58fc9fd0e1f2c1cd0dbc49b959ee5b.jpg

Voel me soms echt terug´sweet sixteen´

Alhoewel... zo sweet was ik ni echt ...

🙄

IMG-20210307-WA0012.jpg

  • Like 3
Link naar reactie

welkom, leuke scooter. bekend type. Pas op voor het plastic spatbord. Die heb ik door de tijd al eens moeten vervangen wegens scheuren e.d.

  • Like 1
Link naar reactie

Proper machien 😍

Goed onderhouden ook aan de whitewalls te zien 👌👍

Serieus verschil met die van mijn pa ... staan ondertussen al paar jaartjes onder zeil ... moeten eens deftig opgekuist worden om ze ´terug in ere te herstellen´IMG_20180526_105209.thumb.jpg.eb926e192442d208e100726fdd39d720.jpg

IMG_20180526_105121.thumb.jpg.44240515d88d9d2405d415672b4c3357.jpg

Hier ook nog eentje uit de oude doos, mijn yamaha dragstar 650 ... was ook proper, maar in vergelijking met de Harleys een mini´tje ... maar voor woon-werkverkeer wel iets handiger om tussen de files te rijden 😉

FB_IMG_1615615771316.jpg.f3ebdeeee35c37c5b3df76b5dc0e9e94.jpg

Ondertussen zijn we motoke of 4-5 verder, en nu rij ik met ´nen oude flikkenbak´ een bmw r850rt uit 1998 ... oude toerbuffel die verassend goed zijn werk doet om me alle dagen naar m´n werk te brengen door weer en wind ... moet die alleen nog eens op de gevoelige plaat vastleggen voor ik hem weer inruil 😏

 

  • Like 2
Link naar reactie

Met die blingbling bakken heb ik weinig... zo'n RT lijkt me dan wel weer fijn. Naast de Vespa's altijd motor gereden... In 95 begonnen met de vespa, (PK), daarop volgden een diversion, zzr600 en een vstrom 1000 (welke ik nog heb) en darbij heb ik een P200 gekocht welke er voor zoirgt dat de kilometerstand van de vstrom niet zo hard meer oploopt. 

mOfZJHG.jpg

Geen midlifecrisis want altijd al gereden... ndeze motor is ook de redend at ik mijn P200e origineel laat... en niet ga tunen... als ik hard wil gaan dan pak ik deze dus ;) 

 

aangepast door pdvd
  • Like 1
Link naar reactie
40 minuten geleden, pdvd zei:

als ik hard wil gaan dan pak ik deze dus ;) 

 

Da´s bij mij een beetje een probleem, ´t mag niet te hard gaan, want kan me niet echt inhouden 😔

Na cbr, gsx en bandit tot op het randje te hebben gereden toch maar wijselijk besloten om oude toerbuffel aan te schaffen ... ik leer het toch niet ☺

Was vroeger ook iets rustiger op de baan en werd wat meer rekening gehouden met moto´s, vandaag de dag kunnen ze het precies niet hebben dat je met de moto rijdt ... vroeger gingen ze opzij als je eraan kwam met de moto, vandaag de dag zien je ze amper komen omdat iedereen met gsm´eke aant spelen is ipv ne keer in de spiegels te zien 😒 en als ze je dan gezien hebben laten ze je amper voorbij want dan komt de ´het is file voor iedereen´ mentaliteit boven ☹

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ze zijn zeldzaam aan´t worden ...

Nog eentje uit de oude doos ... we bleven rijden door weer en wind 😜

Dit jaar heb ik m´n buffel toch maar laten staan tijdens de sneeuwperiode 😁

received_467061537992579.thumb.jpeg.3a21ee37bb2ef5e1a6c9eef634054054.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
23 uur geleden, Shifty zei:

 

Nog eentje uit de oude doos ... we bleven rijden door weer en wind 😜

Dit jaar heb ik m´n buffel toch maar laten staan tijdens de sneeuwperiode 😁

 

Sneeuw is leuk! Alweer 9 jaar geleden.. zelfde motor ;) 

JzYZzqL.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...