Jump to content
Vespaforum.be

Weer op de weg...Vespa GL-B 150 (VGLB) uit 1962


Recommended Posts

2 uur geleden, Vespatje6264 zei:

OK, bijzonder dat SIP samen met de spacer van 1,5 mm ook een dunne Alu pakking meelevert. ...

@Pilaf: Heeft jouw 24/24 carb nu een vlakke gasschuif of toch een inkeping onder ? Afstelling met 120 sproeier , 160 lucht en gasschuif met inkeping lijkt wat mager bij een 177 cylinder met filter met gaten boven de sproeiers maar heb daar zelf nog geen ervaring mee. Heb deze info alleen uit de boekjes en forum 

177 & 1,5mm spacer? 60mm krukas dan toch, veronderstel ik? 190cc zal eerder richting 125~128 gaan.

Link to comment

Bij de Pinasco 24/24e zit deze schuif:

7D6131D2-6483-4B2C-B7B3-05560132B5D7.thumb.jpeg.b915301e8f610bfe47eb50f528169199.jpeg

De inkeping is 16mm x 8mm en diepte is 0,8mm.

Heb inderdaad ook wat zaken over de gasschuif gelezen (vooral op MV). Mengsel is prima en heb niet het idee dat het te arm is. Vind het met MV altijd moeilijk te beoordelen van waar de reactie komt, soms rijden ze de Vespa op hoogte en dan is alles anders. Ben een Hollander die veel rond of net onder zeeniveau rijdt dus laat me niet echt leiden door die setups. Frederik heeft me de goede hoek in geholpen en de 120/160/be3 doet het voor nu prima. In de zomer periode zal ze met deze setup sowieso iets rijker lopen en maak me geen zorgen over de gasschuif.

  • Like 1
Link to comment
27 minuten geleden, Vespatje6264 zei:

De DR177 set van SIP heeft standaard al een afgedraaide cylinder dus gewoon 57 krukas

Just!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...