Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Weer op de weg...Vespa GL-B 150 (VGLB) uit 1962


Pilaf

Aanbevolen berichten

2 uur geleden, Vespatje6264 zei:

OK, bijzonder dat SIP samen met de spacer van 1,5 mm ook een dunne Alu pakking meelevert. ...

@Pilaf: Heeft jouw 24/24 carb nu een vlakke gasschuif of toch een inkeping onder ? Afstelling met 120 sproeier , 160 lucht en gasschuif met inkeping lijkt wat mager bij een 177 cylinder met filter met gaten boven de sproeiers maar heb daar zelf nog geen ervaring mee. Heb deze info alleen uit de boekjes en forum 

177 & 1,5mm spacer? 60mm krukas dan toch, veronderstel ik? 190cc zal eerder richting 125~128 gaan.

Link naar reactie

Bij de Pinasco 24/24e zit deze schuif:

7D6131D2-6483-4B2C-B7B3-05560132B5D7.thumb.jpeg.b915301e8f610bfe47eb50f528169199.jpeg

De inkeping is 16mm x 8mm en diepte is 0,8mm.

Heb inderdaad ook wat zaken over de gasschuif gelezen (vooral op MV). Mengsel is prima en heb niet het idee dat het te arm is. Vind het met MV altijd moeilijk te beoordelen van waar de reactie komt, soms rijden ze de Vespa op hoogte en dan is alles anders. Ben een Hollander die veel rond of net onder zeeniveau rijdt dus laat me niet echt leiden door die setups. Frederik heeft me de goede hoek in geholpen en de 120/160/be3 doet het voor nu prima. In de zomer periode zal ze met deze setup sowieso iets rijker lopen en maak me geen zorgen over de gasschuif.

  • Like 1
Link naar reactie
27 minuten geleden, Vespatje6264 zei:

De DR177 set van SIP heeft standaard al een afgedraaide cylinder dus gewoon 57 krukas

Just!

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

@Frederik9111toch nog even terugkomen op de 1,5mm spacer….Maak ik een denkfout of heb ik gewoon verkeerd gelezen?

Kwam van de week dit topic tegen op MV: https://modernvespa.com/forum/topic178110

Het gaat daar ook over de 1,5mm spacer icm 2 poorts Pinasco (in zijn geval een gietijzeren variant).

Daar wordt op zijn vraag gereageerd en geadviseerd om de 1,5mm spacer ter verwijderen omdat deze alleen nodig zou zijn i.c.m. een 60mm slag krukas. Nu heb ik gewoon de 57mm variant van Pinasco gemonteerd en ben verder gaan zoeken.

In de bijgeleverde Pinasco handleiding staat het volgende:

36089F9F-DC0C-43D3-A106-9BD4099A7F78.thumb.jpeg.db35e118f7ad0a215d2748b59f0c8f2d.jpeg

Het is natuurlijk een stuk tekst wat uit het Italiaans naar Engels is vertaald maar als ik dit snel lees monteer ik de Pinasco 177 2 poorts Alu kit zonder de bijgeleverde 1,5mm voetpakking/spacer. Lees ik nogmaals wat tussen haakjes staat  “for the code 25030942, see below”, dan zou de onderstreepte zin ook van toepassing kunnen zijn voor de 2 poorts cilinder en moet er dus wel een 1,5mm spacer tussen.

Ter info bij de pinasco uitleg van hierboven:

Nummer 25030942 is de 177cc alu cilinder: https://www.pinasco.com/racing/vespa-sprint-v-150-prima-serie/1622-kit-magny-cours-s2-2-travasi-in-alluminio.html

Nummer 25032941 is de 190cc alu cilinder: https://www.pinasco.com/racing/star-150-2t/1633-kit-190cc-magny-cours-ex-cl-in-alluminio-corsa-lunga-candela-centrale.html

Nummer 25032805 is de 190cc gietijzeren cilinder: https://www.pinasco.com/racing/star-150-2t/1631-kit-190cc-cilindro-in-ghisa-corsa-lunga-candela-centrale.html

 

Mijn motor draait verder prima en heeft goede compressie met de gemonteerde 1,5mm spacer, ben gewoon benieuwd wat volgens jullie de correcte montage van deze 177 alu kit is i.c.m. een 57mm krukas.

Zal sowieso bij het volgende onderhoud eens kijken wat de squish nu met spacer is en na het verwijderen van de spacer, zal ook in beide situaties de compressie meten.

Link naar reactie

Dit artikel gaat over de oudere stalen 2-poorts cilinder. Icm een 1,5mm spacer heb je idd een 60mm slag krukas nodig (geeft dus een 190cc slag).

De recentere aluminium 2-poort 177 is een totaal andere cilinder; een onderaan ingekorte magnycours met spacer op de bovenste poort af te dekken met een specifieke overflowpiston. Deze setup vergt een 57mm-kruk voor 177cc.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...