Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50 rempedaal vastgeroest


drs

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de rempedaal van mijn Vespa PK50 demonteer? De 3 bouten zijn los dus het pedaal zit niet meer vast aan het frame, maar toch lukt het niet om het pedaal er volledig af te halen. Er is wel geen enkele beweging in het pedaal te krijgen omdat deze volledig is vastgeroest. Heb al geprobeerd met WD40 maar er is geen beweging in te krijgen. Hieronder enkele foto's. 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

 

 

PXL_20210303_184832201.jpg

PXL_20210303_184743172.jpg

PXL_20210303_192859465.jpg

Link naar reactie
8 uur geleden, EriX zei:

Heb je de remkabel ook gedemonteerd en de rubber eraf gehaald ?

De remkabel is gedemonteerd. Welke rubber bedoelt u? 

Ik denk niet dat dat het probleem is. Het rempedaal is breder dan het gat waarin hij past, daardoor kan hij er niet uit. Ik vermoed dat de rempedaal op een bepaalde stand moet gezet worden om hem er te kunnen uithalen, maar dat lukt dus niet omdat hij vastgeroest is.

PXL_20210304_064208334.jpg

Link naar reactie

Alluminium roest niet , 

Trekken, in alle richtingen... waarschijnlijk ergens vast tussen de kabels . 

Rempedaal is niet breder dan het gat, is ze ook ingezet lang geleden. 

Met rubber word het rubber aan de pedaal bedoelt waar je je voet op zet. Deze moet er af om door het gat te kunnen . 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Inderdaad, dat ding is van alu gewoon goed schoonmaken. wel even dat rubber pedaal er af halen en je kunt m er zo doorheen hangelen. 

Kan zijn dat de buitenkabel nog vastgesmurriet zit in het rubber waarlangs deze het frame in gaat... geef deze eens een duwtje. 

Link naar reactie

Het is gelukt om hem eruit te halen! Het was inderdaad enkel wat sleur en trekwerk om hem uiteindelijk los te krijgen. Er zit wel nog steeds geen beweging in het pedaal. Iemand een idee hoe dit het best schoon te maken? Of wordt het eerder een nieuwe kopen?

 

 

 

PXL_20210304_162541625.jpg

Link naar reactie

Terug in het frame vastzetten en een goeie djoef met de rechter voet? ☝😳

aangepast door Frederik9111
  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...