Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Elektronische ontsteking VB3T


Bram75

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Verleden jaar gedeeltelijke revisie gedaan waaronder cilinder, zuiger, statorbedrading contactpunten, condensator en dergelijke. Na een hoop afstelgezeik perfect lopend met een halfuurtje hulp van (toen nog) maskes. Heerlijk op rond gereden in de nazomer. In de winter 2 maanden in ietwat vochtige schuur gestaan en voilá onsteking weer klote (althans dat denk ik). Hij spuugt zwarte klodders benzine uit de uitlaat en komt niet op toeren omdat de vonk slecht is. Carb deze week nog in de ultrasoon, revisiesetje, nieuwe vilten ring e.d. ook een nieuw benzine filter en slang op juiste lengte. Daarom zit ik er aan te denken om elektronische ontsteking op te bouwen om voor eens en altijd met het gezeik van contactpunten af te zijn. 

Nu de hoofdvraag: waar begin ik? 

Zag SIP Vape Road / Sport

Polini analog 19 mm 

Malossi e.d. 

Waar hebben jullie ervaring mee en wat heb ik nodig? Ik las al 12v lampjes en dat ik eventueel een andere lichtschakelaar nodig heb maar over dingen zoals DC AC en kabelboom ombouwen kan ik niet zoveel vinden. 

 

Groeten Bram

Link naar reactie

Klopt. Heb er hier eentje op Polini 75cc & 16.16 Special (en Polini Racing 130cc ET3). Geeft aardig wat meer koppel in vergelijking met een een standaard statische PK XL ontsteking met dezelfde Polini 75cc & 16.16, hoor. Ook voor een volgende Special projectje ligt er eentje klaar; deze keer es kijken wat het geeft met een 16/67 vertanding. 

Niet per se "nodig", maar wel leuk. :) 

Link naar reactie

Lampjes? uiteraard 6v lampen wisselen met 12v exemplaren

Gaten boren? Neen hoeft niet. De opstelling hangt een beetje af van welke kabelboom je behoudt of in de plaats steekt. In een vorig Special-project heb ik deze conversiekabelboom gestoken in combinatie met deze regulatorbeugel. Daarvoor zijn een geen extra gaten nodig én heb je het voordeel van een aansluiting voor een Led-remlicht achteraan en Hi/Lo beam vooraan. Voor een huidig Special-project stak ik gewoon een nieuwe standaard 6v-kabelboom en ga ik de bij de Flytech bijgeleverde regulator, CDI en daarvoor voorziene motorbeugel gebruiken. Plug&play, gewoon de handleiding volgen en opnieuw geen extra gaten nodig dus.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...