Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schokbrekers vervangen P200e


Sjoerd.

Aanbevolen berichten

Hallo,

sinds kort ben ik in het bezit van een P200e uit 1979, en om de wegligging wat te verbeteren, wil ik de schokbrekers vervangen, kan zomaar zijn dat deze nog de originele zijn.

Op de website van SIP zie ik verschillende varianten, b.v. de YSS X-pro serie en de SIP Performance 2.0. Dan heb je ook nog de Bitubo schokdempers.

Het prijsverschil tussen de YSS X-pro en SIP performance 2.0 is al best veel. Weet iemand of er ook een groot verschil in kwaliteit is, zorgen de duurdere schokbrekers ook voor een echt betere wegligging, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Sjoerd

Link naar reactie

Hallo Sjoerd, de duurdere zorgen zeker voor een betere wegligging, maar of ze de veel hogere prijs waard zijn, ik vind ze te duur. Ik wil wel iets meer betalen voor hogere kwaliteit, maar Sip maakt het wel heel bont met de vraagprijzen.


De schokbrekers van YSS zijn hun geld echter zeer zeker waard, maar verwacht daar geen high end kwaliteit voor.

Zie die schokbrekers als de beste budget keus.

 

Misschien ook eens kijken op Scooter Center Koln, die hebben nog wat meer high end merken. (alhoewel de kwaliteit van BGM schokbrekers ook betwist wordt)

  • Like 1
Link naar reactie

Bedankt Niels, voor je reactie. Op zich wil ik ook wel betalen voor meer kwaliteit, maar het prijsverschil is wel fors, ik weet niet of het kwaliteitsverschil dan voor mij (af en toe eens een mooi tochtje in de zomer) zoveel uitmaakt. Je zou ook kunnen zeggen, juist als je niet zo vaak rijdt, wil je de betere hebben, maar goed.

Zal zeker ook eens kijken Scooter Center Koln, goeie tip!

Link naar reactie

Ik rij zelf met die YSS schokbrekertjes en deze doen het goedvoor het geld. Natuurlijk geen High end maar zolang ik er tochtjes tussen tussen de 3000 en 4500 kilometer mee kan rijden. Met bagage zet ik de achterschokbreker wat strakker (wat met yss wel kan en met origineel niet). Ik heb meer last van mijn kont, maar dat ligt meer aan het zadel met een hard stuk in het midden, dan aan slechte wegligging. Je blijft immers op 2 hele kleine bandjes rijden. 

En natuurlijk kan het altijd beter, maar het hoort bij de charme van het Vespa rijden. 

  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb ook de YSS schokbrekers  ( Voorste zit er al 5000km op ) goede kwaliteit voor correcte prijs... En zoals gezegd als je net zoals ik ongeveer 3000km per jaar bolt  best  interessante aankoop !  jah Bitubo is heel goed  maar ook duur !

  • Like 2
Link naar reactie
14 uur geleden, EriX zei:

Ik heb doorheen de jaren al verschillende merken gekocht voor mijn PX en ben eigenlijk wel tevreden van deze qua prijs/kwaliteit.

https://www.scooter-center.com/en/shock-absorber-set-bgm-pro-sc-fr1-sport-vespa-px80-px125-px150-px200-t5-125cc-black-bgm7741bkts?number=BGM7741BKTS

Dat is weer een totaal andere prijsklasse, wel erg mooi spul.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Ik heb deze van Pinasco vooraan en achteraan, goed en betaalbaar. Bestel ze in Italië bijna 40,00€ goedkoper dan Sip. Ik denk dat ze ook verkrijgbaar zijn met een zwarte veer. 

Schermafbeelding 2021-03-04 om 12.15.05.png

  • Like 3
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...