Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spuiten frame vespa px


Lander-B

Aanbevolen berichten

Goeieavond, 

Ik ben mijn vespa px van 1984 aant restaureren heb alles bij de spuiter gebracht en kreeg ik vrijdag telefoon dat hij het niet kan spuiten, dat er smurrie ofzoiets tussen de naden komt en de lak zou er niet op pakken.. 

Ik ben teneinde raad wat ik hier van moet vinden? 

Frame ziet er nog heel goed uit hier onder een foto van de frame

Hier zijn sowieso genoeg mensen die een frame hebben laten herspuiten zonder zo problemen tussennde naden? 

Iemand die mij raar kan geven? 

 

IMG-20210129-WA0004.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

waarschijnlijk zit er tectyl oid in de koker en komt dat tussen de puntlassen door naar buiten lekken.

Dat is erg lastig om schoon te krijgen, je kunt proberen om te spoelen met een oplosmiddel en dan goed droog maken en uit laten dampen.

Maar het kon wel een heel lastig zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Dasty, remreiniger, wasbenzine... Mijn halve bodem zat onder de tectyl en die vandaag er af gekrabt. De bodem doe ik gewoon met de kwast. 

Goede 2K primer die elastisch is hecht gewoon goed trouwens over de naden. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Als de naden heel ver openstaan dan zou je ze met een carrosserie kit kunnen dicht proppen en daarna de buitenkant zo stark als mogelijk afstrijken.

In ieder geval zo dat er aan de buitenkant geen kit te zien is en dan spuiten. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op 12/3/2021 om 23:28, Bowyer zei:

waarschijnlijk zit er tectyl oid in de koker en komt dat tussen de puntlassen door naar buiten lekken.

Dat is erg lastig om schoon te krijgen, je kunt proberen om te spoelen met een oplosmiddel en dan goed droog maken en uit laten dampen.

Maar het kon wel een heel lastig zijn.

Bleef maar uitkomen, hij is nu gedeeltelijk gezandstraald hij is al gespoten gisteren trg gehaald en ziet er goed uit 👌🏽 binnenkort hele uitleg van restauratie met foto's 

Op 13/3/2021 om 17:55, pdvd zei:

Dasty, remreiniger, wasbenzine... Mijn halve bodem zat onder de tectyl en die vandaag er af gekrabt. De bodem doe ik gewoon met de kwast. 

Goede 2K primer die elastisch is hecht gewoon goed trouwens over de naden. 

@pdvder bleef uitkomen, hij is gedeeltelijk gezandstraald en gisteren opgehaald door de spuiter hij ziet er heel goed uit

Op 17/3/2021 om 23:32, Bowyer zei:

Als de naden heel ver openstaan dan zou je ze met een carrosserie kit kunnen dicht proppen en daarna de buitenkant zo stark als mogelijk afstrijken.

In ieder geval zo dat er aan de buitenkant geen kit te zien is en dan spuiten. 

@Bowyerer bleef uitkomen, hij is gedeeltelijk gezandstraald en gisteren opgehaald door de spuiter hij ziet er heel goed uit

  • Like 1
Link naar reactie
Op 18/3/2021 om 15:56, Daan zei:

Polijst en behandel hem... originele lak is vaak meer waard en kost minder.

@Daanwas vernisloze lak was zeer gevoelig voor dit te kunnen polijsten, en had hier en daar wat roest plekjes

Daarom inene keer alles opnieuw laten spuiten in een ander kleurtje, en ja tis waar wat je zegt dzt hijbmet orgi3lak veel meer waard is maar hij blijft sowieso dus wou hem toch tip top maken grtz

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...