Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Goede Vespa hersteller in de buurt van Antwerpen


luklouis

Aanbevolen berichten

Kijk ook eens hoeveel watt je pinkerlampjes zijn?

Bij mijn PK mocht dat maar 5Watt of 10Watt zijn, en er zaten autolampjes in van een veels te hoge Watt, waardoor ze belachelijk zwak oplichten.

De juiste erin en ik zag het licht.

aangepast door Ed75
  • Like 1
Link naar reactie

Nog een belangrijke, aan de billen zitten aan de voorkant pennen die door het frame gaan, die maken contact met de kabelboom tbv de knipperlichten, 

er zitten messing contactpunten aan die pennen, die licht opschuren kan helpen.

En ik meen tpv de veer binnenkant bil maakt het knipperlicht massa, dus als daar roest zit, ook licht opschuren. (dus veer en binnenkant haak aan frame)

 

 

Link naar reactie

Als de pinkers pinken tijdens het draaien van de motor (lichtsterkte afhankelijk van het toerental) is er geen massa probleem. De accu voedt tijdens stilstand (en ondersteund tijdens het draaien van de motor) de toeter, pinkers, startmotor, en in bepaalde kabelbomen ook het rem- en achterlicht.

Check es of de toeter nog werkt tijdens niet-draaien van de motor. Indien ook niet: ontegensprekelijk een issue met accustroom (accu plat, accu dood, 10A-zekering gesmoten of (normaliter) rode draad van accu naar contactslot in het stuur onderbroken).

Link naar reactie

Gecheckt, toeter doet het idd ook niet... Nochtans is de batterij pas 2 jaar oud, 12V gelbatterij, maar ik heb ergens gelezen dat je gelbatterijen permanent moet volladen, anders zakt het vermogen van die batterij onherroepelijk.  Momenteel geeft ze aan nog over 6Volt te beschikken en toch vol geladen te zijn, er is dus duidelijk iets mis.

 

Link naar reactie
Op 27/2/2021 om 11:52, Frederik9111 zei:

Vervang je batterij es. 

Vandaar dus... 👆🏻

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...