Ga naar inhoud
Vespaforum.be

TK: vespa P125 E met 200


SergioVeloce

Aanbevolen berichten

  • dave wijzigde de titel naar TK: vespa P125 E met 200
  • 2 maanden later...

Aantoonbare "materiele fouten" kan je eenvoudig laten rechtzetten. Twee weken geleden had ik per toeval ontdekt dat mijn T5 ingeschreven was met een foutje in het VIN-prefix. Gewoon bij je verzekeraar een nieuw roos formulier vragen en samen met een paar foto's en/of internetbronnen persoonlijk langs gaan in een DIV kantoor op een dag waarop ook een douanier aanwezig is. Kost €26. 

Link naar reactie
21 hours ago, Frederik9111 said:

Aantoonbare "materiele fouten" kan je eenvoudig laten rechtzetten. Twee weken geleden had ik per toeval ontdekt dat mijn T5 ingeschreven was met een foutje in het VIN-prefix. Gewoon bij je verzekeraar een nieuw roos formulier vragen en samen met een paar foto's en/of internetbronnen persoonlijk langs gaan in een DIV kantoor op een dag waarop ook een douanier aanwezig is. Kost €26. 

interessant ! Moest de scooter mee of enkel foto's ? 

Link naar reactie

Het correcte VNX5T-prefix was al bij de eerste inschrijving in 1990 foutief ingegeven als VNXST (had voor mezelf een kopietje bijgehouden van de documenten van de vorige eigenaar). Blijkbaar had iedereen er dus de afgelopen 30 jaar geheel naast gekeken. 🙂 

Gewoon een bundeltje gemaakt van een fotootje van de hele Vespa, het chassisnummer, het extra VIN-tag op de tunnel en wat printscreens van publieke VIN-databanken (o.a. ScooterHelp). 

Vin-tag:

image.png.3853211421d7ef05e5940e50406f6da2.png

Eerst inschrijving vorige eigenaar (FOUT): 

image.png.f179dd5b569e3bf12f3ced9a894b3b5d.png

Mijn initiële papieren (FOUT):

image.png.f57f07d75f48377dac507515b2b04145.png

Mijn gecorrigeerde papieren (JUIST):

image.png.823d21f9c7669cc3e5d864a9f86268cb.png

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Ook al 2 keer voorgehad. Mijn Rally was ingeschreven met als chassisnummer BSE... ipv VSE en dat werd vlot rechtgezet. Ik heb ook ooit een PX 200 gehad die was ingeschreven met 1988 cc ipv 198. Dat was grappig tot ik de rekening van de verkeersbelasting kreeg... Ook dat werd zonder problemen geregeld. 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...