Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Introducing


Rockcity

Aanbevolen berichten

Even voorstellen dan maar.

Ik ben Toine uit Eindhoven, en al jaren gek op (bijna) alles dat uit Italië komt, met name als het wielen heeft ;-)
Jaren geleden begonnen op een Vespa brommer (Si) en wat uitstapjes naar andere merken. Een Vespa scooter zat er destijds niet in.
Jarenlang Alfa Romeo gereden, momenteel niet meer.
In de garage staan nu 2 Ducati's, na diverse voorgangers. Een custom Scrambler van mijn vrouw, en een Streetfighter V4 van mijzelf.
Het plan om ooit toch die Vespa scooter te kopen bleef altijd sluimeren, maar door allerlei redenen werd dit nooit actueel.
Tot in oktober vorig jaar mijn vader overleed en ik bij het voorbereiden van de ceremonie een jeugdfoto van hem tegenkwam op een fraaie Vespa.
Jullie raden het: de interesse was weer volop gewekt!
Enig speurwerk leerde mij dat het waarschijnlijk een VL1 betrof, zie de foto. Als ik het mis heb hoor ik het graag!
Dit jaar ga ik op zoek naar een leuke basis om de komende jaren naar mijn zin te gaan maken. Dit hoeft geen concours staat te zijn, maar mag vooral een leuk rijdbare, technisch goede scooter zijn. Ik niet heel erg op zoek naar originaliteit, maar vooral een leuke hobby scooter.
Inmiddels besef ik dat interessante exemplaren niet heel dik gezaaid zijn, dus ik zal vooral geduld moeten hebben (en dat zal lastig worden...).

 

 

 

8B3B6F47-5FDC-4BBE-9EEB-9B74013B53C0.JPG

  • Like 4
Link naar reactie

Welkom Toine...ik ben ook een zwak voor een "heleboel Italiaanse dingen" ( ook als het geen wielen heeft 😉 )...en mijn 'overleden vader' reed vroeger ook met een Vespa.

Een oude Vespa is mooi en heeft wel iets...maar ik heb " 200% bewust gekozen" voor een "moderne Vespa" en heb er nog nooit spijt van gehad. 💚🤍❤️

Toch heel veel geluk met je zoektocht naar een "Vespa van je dromen" 🙂

 

  • Like 3
Link naar reactie

Dank je Vespaciao.
Het mag ook in een fles zitten of op een bord geserveerd worden, maar de Italiaanse muziek sla ik liever over. 🙃
De moderne Vespa's vind ik uiteraard ook mooi, maar modern hobby vervoer hebben we al.
We gaan lekker zoeken!

  • Like 1
Link naar reactie
14 uur geleden, Rockcity zei:

 

 

 

 

8B3B6F47-5FDC-4BBE-9EEB-9B74013B53C0.JPG

Toen was het leven nog "eenvoudig en simpel"...kamperen met een katoenen tent om de "elementen te trotseren"...en op een gasvuurtje je eten klaarmaken 🦋

Nu moet het allemaal in een "dure en luxueuze caravan of mobilhome" om elkaar maar proberen te "overtreffen"...dat noemt men dan "vooruitgang"  :lol:

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...