Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa side car


VBN cream

Aanbevolen berichten

Voor je de investering doet: tracht es ergens een testrit bij een andere eigenaar te regelen. Ooit ook es op punt gestaan een PX met sidecar aan te schaffen; maar na de eerste bocht wist ik het eigenlijk al. Na de eerste noodstop, wist ik het zeker. 🙂

  • Like 1
Link naar reactie
58 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Voor je de investering doet: tracht es ergens een testrit bij een andere eigenaar te regelen. Ooit ook es op punt gestaan een PX met sidecar aan te schaffen; maar na de eerste bocht wist ik het eigenlijk al. Na de eerste noodstop, wist ik het zeker. 🙂

Dat wou ik dus ook zeggen met " bezint eer ge begint " ik heb ook een gehad met zijspan PX200 met toen semi hydraulische schijfrem en bitubo vering voor en achter om toch iets betere veiligheid te hebben  , Vespa rijden is voor mij fun zijspan rijden is heel hard werken 🤐

Eerste rit kan ik mij ook nog herinneren , afgesproken om deze op de cusomshowteplaatsten dus van thuis naar daar , eerste bocht gewoon totaal gemist en bijna 2 aanrijdingen op een geparkeerde auto 🙈🙈🙈

grtzsidvespa 

  • Triest 1
  • Haha 3
Link naar reactie

Ik sluit mij aan bij alle voorgaande meningen!

Een vespa heeft als bevestiging voor een zijspan alleen het framepje wat onder de treeplanken met een aantal m6 boutjes word vastgezet.

Ik kan je verzekeren dat is nu niet het soort bevestiging wat je graag zou willen hebben, alles kan en zal torderen en ergens anders heen bewegen dan dat jij graag zou willen.

Buiten dat zij jij en je vespa ongeveer even zwaar als je zijspan plus inzittende, wat inhoud dat jij met vespa niet zo veel in te brengen hebt tegen de richting die je zijspan op wil. Kortom NIET DOEN.

Lees je even in op andere site over het rijden met een zijspan. een zijspan aan een vespa is alleen aardig (niet leuk dus) als je niet harder wil dan 50km/h en bij voorkeur op wegen waar je alle ruimte hebt.

En dan is het ook nog eens de pest voor het frame van je vespa.

  • Like 2
Link naar reactie
9 uur geleden, josse zei:

 En neen, het is niet veilig, maar dat zijn onze brommers sowieso niet. 

 

Voor elk voertuig zoals het bedoeld is geld natuurlijk dat het zo veilig is als de bestuurder en zijn mede weg gebruikers.

 

 

Op het moment dat je aanpassingen doen die niet zijn zoals de ontwerper het bedacht heeft ,of ter verbetering in de zin van veiligheid ben je altijd de verliezer als er iets gebeurt waar je zelf geen invloed meer op hebt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...