Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil in carburateur


Giel91

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij het reviseren van een pk50 blok en 16.10 carburateur liep ik tegen een probleem aan. Het bekende valse lucht probleem. 
 

Tussen het afsluitvlak en de krukaswang geen beschadigingen. Met de voelermaat precies 0,05mm. Alle keringen vervangen en de carburateur gereviseerd. Nou perfect zou je denken. 
 

Helaas het blokje wilde maar niet starten zonder hulp. Ik moest mijn hand tegen de luchtinlaat houden. Daarna voorziet de cilinder zich pas van benzine. Gek verhaal ik had toevallig nog een carburateur liggen. Dit is ook een 16.10. 
 

1x kicken en meteen aan de praat. Loopt daarna ook heel mooi. 
 

nu zag ik dat de 2 carburateurs stiekem toch verschillen hadden. Bij de luchtinlaat staat ook een ander getal.  De ene carburateur is een 4DG en de andere staat 7DS.

Wat houd dit in en op de foto hieronder zie je het verschil. De carburateur met de kortere vinnen ( rechts op de foto) loopt het blok super mooi. 
 

met vilt en zonder vilt als geprobeerd. Maakt geen verschil.

773FFC19-E30C-487A-A571-46640DE46F65.jpeg

4583EEBB-72C5-4BEC-A763-9A1A106B6FE1.jpeg

Link naar reactie

Geen idee, hoort vast bij een bepaald type Vespa, maar welke?

Ik weet niet welke code bij welk type Vespa hoort.

(tot nog toe nooit een verklarende lijst gevonden van alles coderingen die op carters/carburateurs etc staan)

Geen idee mbt lengte verschil, voortschrijdend inzicht, Vespa heeft in de loop der tijd allerlei kleine aanpassingen gedaan aan de diverse typen Vespas

om de werking te verbeteren.

 

Link naar reactie
2 uur geleden, Niels_1977 zei:

Geen idee, hoort vast bij een bepaald type Vespa, maar welke?

Ik weet niet welke code bij welk type Vespa hoort.

(tot nog toe nooit een verklarende lijst gevonden van alles coderingen die op carters/carburateurs etc staan)

Geen idee mbt lengte verschil, voortschrijdend inzicht, Vespa heeft in de loop der tijd allerlei kleine aanpassingen gedaan aan de diverse typen Vespas

om de werking te verbeteren.

 

Oké nou de werking van de carburateur links op de foto is voor dit blok is veel slechter. Het blok Loopt helemaal niet namelijk.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...