Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 4t 4v brom maakt veel lawaai


JorisLX

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen,

Onlangs ben ik eigenaar geworden van een Vespa LX 4t 4v uit 2010. Vespa is in 2015 geïmporteerd en op Nederlands snor kenteken gezet. Van origine is dit dus een bromscooter.

De scooter loopt netjes 33 km/u. Echter merk je goed dat wanneer ik op topsnelheid rijd dat de brommer flink inhoud en erg veel lawaai maakt. Vermoedelijk is de scooter begrensd met een vario ring, dit is mogelijk de oorzaak hiervan.

Ik zou de Vespa graag wat rustiger willen laten lopen. Snelheid rond de 35 km/u, minder toeren, minder lawaai. De vraag is echter of dit mogelijk is met mijn 4t 4 kleps scooter. Na wat onderzoek gedaan te hebben heb ik de volgende opties:

·        Zwaardere rollen (snor, 10 gram?)

·        Vario ring eruit, of andere erin (nadeel is dat de topsnelheid dan flink omhoog gaat, en ik wil hem het liefste max. 34 km/u laten rijden)

·        Snor CDI: ik kan alleen maar Snor CDI’s vinden voor een 2 kleps blok, niet voor een 4 kleps blok. Kan je een 2 kleps cdi op een 4 kleps zetten?

Echter weet ik niet of de bovenstaande opties echt helpen en of dit goed is voor de scooter. Kan iemand mij hier advies hierin in geven?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Joris

Link naar reactie

De 4v modellen zijn idd alleen met een brom 50cc CDI op de markt gebracht. Een originele snor CDI ga je niet vinden. Jou 4v is zeker begrenst met een ring waardoor deze op 35km vol in het toerengebied van de vario hangt.

Zou zelf de ring er eens uithalen en kijken wat er qua snelheid gebeurd, meet ook meteen het gewicht van de rollen om te kijken of deze het standaard gewicht hebben. Je zal zien dat je Vespa veel beter loopt zonder ring maar dat is voor jou geen optie vanwege het WOK risico.

Je kan zelf met rollen/begrensde CDI aan de gang maar zou in dit geval contact opnemen met Joey Schaar, hij is helemaal los op het “moderne” 50cc brom/snor spul en hij kan je ongetwijfeld in 1x het juiste advies geven.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...