Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Km-teller VNA


f4_1400

Aanbevolen berichten

Hoi, voor mijn VNA ben ik op zoek naar een km-teller. Oorspronkelijk had deze scooter een gesloten stuurkap, maar ik heb destijds ook een kap laten meespuiten met een uitsparing, om dus later een km-teller te kunnen plaatsen. Inmiddels heb ik al 2x een nieuwe teller besteld, bij 2 verschillende leveranciers, en in beide gevallen is-ie te breed om in t gat te passen. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? De pasvorm van after-market spul is natuurlijk wel vaker matig, maar beide keren te groot...? hoe moeilijk kan t zijn om die maat correct te nemen? Of ligt het misschien aan mijn stuurkap? Kan iemand bevestigen dat de uitsparing max 62mm breed is?

 

 

image.thumb.png.54d0195e706cfc05ae84c255748bb2e8.png

20210121_104040.jpg

Link naar reactie

Ik heb mijn stuurkap ook moeten aanpassen om de teller erin te krijgen.  Beide kanten wat weg vijlen, is denk ik niet veel wat weg moet.  Daarna als je nog het verf over hebt bijwerken.  Je ziet er niets van. De kraag van de teller komt eroverheen.

Link naar reactie

Dat zou inderdaad een oplossing zijn, maar het stuit mij eigenlijk een beetje tegen de borst plaatwerk uit 58 te gaan bijwerken omdat het after-market spul niet past; dat voelt een beetje als de omgekeerde wereld.
Maar goed, wel fijn te horen dat jij ook een dergelijke ervaring hebt met een after-market VNA teller.

  • Like 1
Link naar reactie

Dat helpt inderdaad, iHans. Ik heb nog eens gemeten (met de schuifmaat), en bij de stuurhuiskap meet ik 62, en bij de ene teller dik 62 en bij de andere 63. Ik snap niet goed waar het verschil tussen jouw en mijn stuurhuiskap vandaan komt, maar het is nu wel duidelijk dat beide (repro) tellers breder zijn dan de jouwe (is die origineel?). Dus daar is nog wat te winnen.

Link naar reactie
On 1/25/2021 at 9:31 AM, f4_1400 said:

Dat zou inderdaad een oplossing zijn, maar het stuit mij eigenlijk een beetje tegen de borst plaatwerk uit 58 te gaan bijwerken omdat het after-market spul niet past; dat voelt een beetje als de omgekeerde wereld.
Maar goed, wel fijn te horen dat jij ook een dergelijke ervaring hebt met een after-market VNA teller.

Wellicht is er plamuur gebruikt op je stuurhuiskap voordat het geverfd werd, dat kan het verschil verklaren.

Kwestie van de binnenkant randen voorzichtig wegvijlen tot op aluminium, en dan de rand met dunne laag verf afwerken tegen corrosie.

Link naar reactie
12 uur geleden, f4_1400 zei:

Dat helpt inderdaad, iHans. Ik heb nog eens gemeten (met de schuifmaat), en bij de stuurhuiskap meet ik 62, en bij de ene teller dik 62 en bij de andere 63. Ik snap niet goed waar het verschil tussen jouw en mijn stuurhuiskap vandaan komt, maar het is nu wel duidelijk dat beide (repro) tellers breder zijn dan de jouwe (is die origineel?). Dus daar is nog wat te winnen.

Ik denk niet dat mijn teller origineel is. Daar is hij een beetje te netjes voor.

Link naar reactie

@Niels_1977: ik heb een splitstuur, zie foto's. De kap is dus van plaatstaal en deze is niet geplamuurd.

@iHans: ziet er inderdaad erg strak uit, ook de km-stand suggereert dat het niet de originele teller is :) Enig idee waar deze besteld kan zijn? Ik had o.a. deze besteld; veel positieve feedback, mooie kwaliteit en een vrij uitgebreide set, maar bij mij dus niet passend: https://www.ebay.nl/itm/182354977017

Link naar reactie

Valt mij op dat jij een zwarte tellernaald hebt en ik een rode, wellicht dat dat een verschil tussen fabrikant is. Dus misschien dat je die met een rode naald ergens kan vinden. Die km stand op 0 zetten is overigens niet zo ingewikkeld hoor. 

Link naar reactie

Bij het Italiaanse LaVespaDue verkopen ze die tellers met zowel rode als zwarte naald: https://www.lavespadue.it/it/ricambi-accessori-per-vespa-ape/parti-telaio/contachilometri/contachilometri-lvdue-lancetta-rossa-scala-90-km-h-vespa-vna-vnb-125.1.25.1079.gp.15722.uw


Ik had eentje met rode naald besteld, maar die is dus net zo zeer te groot als die van eBay. Hoewel ik nu zie dat LaVespaDue er ook nog eentje van een ander merk verkoopt; misschien dat die wél past.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...