Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50r startproblemen!


Aaronbaele

Aanbevolen berichten

Hallo beste Vespa liefhebbers!

Ik rij al een tijdje rond met een Vespa 50r bijna zonder problemen. Maar nu sinds kort start hij heel moeilijk (moet bij het starten iedere keer een running start doen), en tijdens het rijden haalt hij vlot zijn toeren en volle snelheid maar eens ik afrem en terugschakel (naar 2de) en ik een klein beetje op de motor rem valt de motor abrupt uit. Na een minuutje wachten en tientallen meters loopstarten start hij terug en laat een dikke blauwe rookpluim achter. Wat zou hier het probleem zijn? Ik heb de bougie gecheckt, die ziet er mooi koffiebruin uit en vonkt nog uitstekend. De carburator zal ook niet verstopt zitten aangezien hij mooi stationair loopt (eens hij warm is) en zijn volle toeren/snelheid haalt. Enkel bij het terugschakelen en wanneer ik op de motor rem is het alsof hij 'verzuipt'.

Heel vervelend probleem aangezien ik niet weet wat de oorzaak is en het niet kan vinden...

Hebben jullie enig idee waar dit kan aan liggen?

Groetjes Aaron

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Speedracer zei:

als hij start, rookt hij dan in't begin veel? indien ja waarschijnlijk de vlotternaald die versleten is

Dat valt wel redelijk mee, maar nu je het zegt, ik zie inderdaad wel af en toe een plasje benzine op de grond liggen.

De motor zou daar normaalgezien toch niet onder mogen lijden? De overtallige benzine zou dan toch gewoon via de overloop moeten weg gaan? 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...