Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 125LXi injectie vervangen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij bezitten een Vespa 125LX met injectiemotor.  Wanneer de Vespa een tijd heeft gereden (zeker bij warm weer) begint hij te sputteren en valt hij stil.  Wanneer de Vespa dan een tijd blijft staan/afkoelen start en rijdt hij weer... tot hij weer warm wordt.  Volgens een kennis is dat een gekend probleem voor een reeks injectiemotoren uit een bepaalde periode en heeft hij zelfs een brief ontvangen om de injectie kosteloos te laten vervangen.  Het probleem was nadien inderdaad opgelost.  Herkent iemand dit probleem en is de injectie makkelijk zelf te vervangen?  Ik doe  dusver alle regulier onderhoud aan onze Vespa's zelf.

Alvast bedankt voor de tips,

Johnny.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Hallo   Dit probleem had ik verleden zomer ook met mijn lx125ie ie .      Na een eind rijden bij warm weer . Valt hij stil aan de verkeerslichten . Start niet meer , 20 min wachten start opnieuw .      Bij mij was het de benzinepomp , die iets uitzet bij warmte waardoor ze blokkeert .   Nieuw motertje op de pomp gezet , en probleem was weg .      Bij sommige bouwjaren schijnt er ook een probleem geweest te zijn met de benzinepomp . 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...