Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa inschrijven


jaak88

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wou een vespa kopen maar de vorige eigenaar heeft enkel een gelijkvormigheidsattest uit Nederland. Voor de rest zijn er geen papieren bij. Nu vroeg ik mij af of ik de vespa gewoon in belgië kan inschrijven als b-klasse en niet als oldtimer. Het is een vespa PK 50 XL. Op internet vind ik hier niet echt iets over en de verzekering wimpelt mij ongeïnteresseerd af. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Link naar reactie
19 uur geleden, jaak88 zei:

Hallo,

 

Ik wou een vespa kopen maar de vorige eigenaar heeft enkel een gelijkvormigheidsattest uit Nederland. Voor de rest zijn er geen papieren bij. Nu vroeg ik mij af of ik de vespa gewoon in belgië kan inschrijven als b-klasse en niet als oldtimer. Het is een vespa PK 50 XL. Op internet vind ik hier niet echt iets over en de verzekering wimpelt mij ongeïnteresseerd af. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Neen, dat gaat niet. Je hebt een 3-delig NL kentekenbewijs nodig dat ook geschrapt is bij de RDW (afgescheurde hoekjes). Via bfov kan je wel aan een O-plaat geraken.

Link naar reactie
47 minutes ago, Frissenappel said:

Neen, dat gaat niet. Je hebt een 3-delig NL kentekenbewijs nodig dat ook geschrapt is bij de RDW (afgescheurde hoekjes). Via bfov kan je wel aan een O-plaat geraken.

Nee joh, das van 10 jaar terug, enige wat je moet hebben is de plastic kentekencard, die uit laten schrijven voor export, plus voor de zekerheid een ondertekende koopovereenkomst.

En dan de scooter in het nieuwe land inschrijven. Een evt benodigd gelijkvormigheids attest (dgm/igm van Piaggio) kan je online zoeken, ik heb ze ook zo verzameld, en heb een uitgebreide bieb hiervan. (niet gezegd dat ik alles heb)

Link naar reactie
1 minuut geleden, Niels_1977 zei:

Nee joh, das van 10 jaar terug, enige wat je moet hebben is de plastic kentekencard, die uit laten schrijven voor export, plus voor de zekerheid een ondertekende koopovereenkomst.

En dan de scooter in het nieuwe land inschrijven. Een evt benodigd gelijkvormigheids attest (dgm/igm van Piaggio) kan je online zoeken, ik heb ze ook zo verzameld, en heb een uitgebreide bieb hiervan. (niet gezegd dat ik alles heb)

2jaar geleden toch zo nog eentje moeten inschrijven. Bedankt voor de info, ben ik weer up to date :) 

Link naar reactie
1 uur geleden, Frissenappel zei:

Neen, dat gaat niet. Je hebt een 3-delig NL kentekenbewijs nodig dat ook geschrapt is bij de RDW (afgescheurde hoekjes). Via bfov kan je wel aan een O-plaat geraken.

Tegenwoordig is dat 1 plastic kaartje en geen 3 delig papier meer. kenteken in Nl uit laten schrijven/uitvoeren dan krijg je een papier waarmee je in B een belgisch kenteken kan aanvragen.

 

Link naar reactie
53 minuten geleden, motorhan zei:

Tegenwoordig is dat 1 plastic kaartje en geen 3 delig papier meer. kenteken in Nl uit laten schrijven/uitvoeren dan krijg je een papier waarmee je in B een belgisch kenteken kan aanvragen.

 

De oude eigenaar kan toch nog echt die 3 papieren delen hebben hoor, als de Vespa pre-card is aangekocht door de laaste NL-eigenaar ;)

Link naar reactie
1 uur geleden, motorhan zei:

Tegenwoordig is dat 1 plastic kaartje en geen 3 delig papier meer. kenteken in Nl uit laten schrijven/uitvoeren dan krijg je een papier waarmee je in B een belgisch kenteken kan aanvragen.

 

in België heb je nog steeds een gelijkvormigheidsattest+koopovereenkosmt en vignet 705 nodig bovenop dat papier hoor. zou me verbazen dat je in NL 'gewoon' een brommer kan inschrijven met enkel een attest van schrapping in BE..

Link naar reactie
16 hours ago, Erikje said:

De oude eigenaar kan toch nog echt die 3 papieren delen hebben hoor, als de Vespa pre-card is aangekocht door de laaste NL-eigenaar ;)

True, is idd mogelijk, maar dan zou ik die persoon vragen om aub dat over te zetten naar de plastic kenteken card, is bij overschrijven 10x zo snel en eenvoudig. En alle Nederlanders hebben x-jaar terug vd overheid de mededeling gehad om die papieren kentekencard om te zetten naar de plastic/digitale versie.

Is dat nog niet gebeurd, dan vraag ik me af of het kenteken dan nog actief is... iig dan goed nagaan bij de RDW of het voertuig nog op actief kenteken staat.

Link naar reactie
Op 11/1/2021 om 19:19, jaak88 zei:

Ik wou een vespa kopen maar de vorige eigenaar heeft enkel een gelijkvormigheidsattest uit Nederland. 

Zou't kunnen dat het gewoon een soortelijk duplicaat van GVA betreft? 

Zoja: klik hier.

 

Vespa - PX sidecar - 200 cc - 1993 - Catawiki  

Link naar reactie
Op 12/1/2021 om 18:20, Frissenappel zei:

in België heb je nog steeds een gelijkvormigheidsattest+koopovereenkosmt en vignet 705 nodig bovenop dat papier hoor. zou me verbazen dat je in NL 'gewoon' een brommer kan inschrijven met enkel een attest van schrapping in BE..

Ik heb pas not een HD verkocht naar iemand in B. Ik moest er mee naar een bedrijf dat het kenteken kon uitvoeren en kreeg toen een formulier van bevestiging dat had de koper nodig + een getekende koopovereenkomst en daarmee kon hij naar de verzekering en de motor laten inschrijven. De RDW deed het niet vanwege Corona (Hoe zo) ze heoeven alleen via de PC een formulier in te vullen Ik moest ook de NL kentekenplaat inleveren, de koper kreeg ook het ongeldig gemaakte NL kenteken mee want dat heeft ie ook nodig voor de B papieren. tot zo ver mijn ervaring.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...