Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw op dit forum


Falconetti

Aanbevolen berichten

Goede morgen allen

 

Laat ik me eerst maar voorstellen.

Mijn naam is Giuseppe heb de Italiaanse nationaliteit en woonachtig in Nederland.

Ik ben 50 jaar oud en al 14 jaar rotating/ reliabillity engineer van beroep.

Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een Vespa PK5o XL Plurimatic uit 1973 en deze ligt helemaal uit elkaar.

Ik heb hem zo gekregen en ik weet dat er problemen zijn met de cilinder en zuiger, zuigerveertjes zijn kapot e.d.

Ik ben van plan om deze scooter tot op elk boutje te restaureren en denk dat dit wel een leuk project wordt voor de komende tijd.

Natuurlijk zal ik net zoals vele op dit forum regelmatig vragen hebben en foto's van de vorderingen posten en hoop dat jullie kenners me kunnen helpen.

 

ik weet alleen niet in welke categorie ik mijn posten en vragen moet gaan zetten.

  • Like 1
Link naar reactie

een Plurimatic uit 73? Of 93? Dat lijkt me logischer want in 73 werden deze nog niet gemaakt. Misschien hier even je framenummer opzoeken: http://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html

Succes met de restauratie! 

aangepast door pdvd
Link naar reactie

Succes met het project!

De Plurimatics zijn niet erg gegeerd, maar daarom niet minder leuk. Ikzelf heb er ook een in bezit.

Specifieke onderdelen zoeken kan soms wel problemen geven, aangezien vele items niet meer gemaakt worden omdat deze in vrij lage aantallen geproduceerd werden, en motorgewijs quasi alles verschilt met een schakel Vespa.

Een goede start voor je zoektocht naar Plurimatic onderdelen is Christiaan van Dozy op Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/u/dozy-scooter-parts/654745/l/fietsen-en-brommers/ 

Hij verkoopt voor zowel klassieke schakel als automaat vespa's. Een berichtje naar hem sturen kan ook wonderen doen.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...