Antonio_vespa Geplaatst: 6 januari 2021 Delen Geplaatst: 6 januari 2021 Hi, Nu alles op mn PK50XL naar behoren werkt wil ik hem iets sneller laten lopen. Het hoeft geen raket te worden, maar iets meer snelheid dan de huidige 49km per uur (GPS) zou leuk zijn. Er ligt een 16/10 carb op (sproeier 58 zo uit mn hoofd), met zo'n Polini luchtfilter, een DR 75CC en voor zover ik kan zie de originele uitlaat. Wat kan ik het beste (als eerste) gaan doen? - Uitlaat? (wil het wel origineel houden qua uitstraling dus Sito+ of BGM (advies daarover is ook welkom) - 16/16 Carb? - Primair tandwiel (geen idee wat er nu in zit maar in z'n 1 is het vooral schreeuwen wat ie doet, dus ik vermoed de 'standaard' vertanding) Qua uitlaat wil ik het qua uitstraling wel origneel houden, dus geen bananen maar een Sito Plus of BGM Big box oid (advies over welke beter is is ook welkom :)). 1 Link naar reactie
JMT85 Geplaatst: 6 januari 2021 Delen Geplaatst: 6 januari 2021 Ik zou zelf gaan voor een Sito, heb ik vroeger op mijn ciao gehad. beviel zeer goed. Op die van mij zit volgens mij een 16/16 met origineel luchtfilter. bij het opentrekken van het gas is het bij 50% en meer > vooral veel extra lawaai Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 6 januari 2021 Delen Geplaatst: 6 januari 2021 Je primair veranderen zal meest resultaat geven . Als er een 14tands opzit kan je naar 15 gaan. Als er een 15 tands opzit naar een 16 Gr Link naar reactie
Antonio_vespa Geplaatst: 7 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2021 Ok thanks, denk dat de eerste stap dan het primair tandwiel zal zijn. Geen idee wat er nu op zit, ik last op scooter-center dat er bij een XL Elestart normaal gesproken een 15t op zit? Qua vervangen lees ik dat het koppelingshuis er niet af hoeft slechts het koppelingsdeksel, is het echt zo simpel als dit: Koppelingsdeksel eraf halen huidige tandwiel eruit halen (heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig?) Nieuw tandwiel erin zetten Wellicht meteen de pakking vh koppelingsdeksel vervangen? klaar is kees? Ik krijg tot nu toe alleen maar instructies gevonden over het vervangen van de volledige koppeling (inc platen) online, als iemand nog (liefst een video) weet van hoe je dit aanpakt: graag! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 januari 2021 Delen Geplaatst: 7 januari 2021 Is inderdaad zo simpel Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 7 januari 2021 Delen Geplaatst: 7 januari 2021 25 minuten geleden, Antonio_vespa zei: Ok thanks, denk dat de eerste stap dan het primair tandwiel zal zijn. Geen idee wat er nu op zit, ik last op scooter-center dat er bij een XL Elestart normaal gesproken een 15t op zit? Qua vervangen lees ik dat het koppelingshuis er niet af hoeft slechts het koppelingsdeksel, is het echt zo simpel als dit: Koppelingsdeksel eraf halenlet er op dat de buté niet in het carter valt huidige tandwiel eruit halen (heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig?) 5eurocent met een gat ingeboord en een touwtje aan om het primair tandwiel te blokkeren terwijl je de krukasmoer losdraaitLet op voor de spie, maak dat dit voor je aan de moer begint dit naar boven wijst Nieuw tandwiel erin zettenvervang de rondel ineens ook Wellicht meteen de pakking vh koppelingsdeksel vervangen?ZEKER pakking vh koppelingsdeksel klaar is kees? Ik krijg tot nu toe alleen maar instructies gevonden over het vervangen van de volledige koppeling (inc platen) online, als iemand nog (liefst een video) weet van hoe je dit aanpakt: graag! Link naar reactie
Antonio_vespa Geplaatst: 7 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2021 Top, denk dat ik dit wel aandurf eerst maar eens t spul bestellen! Link naar reactie
Antonio_vespa Geplaatst: 10 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2021 Op 7/1/2021 om 10:15, Antonio_vespa zei: Top, denk dat ik dit wel aandurf eerst maar eens t spul bestellen! Ok heb alles in huis. Nog wel een vraag over het verwijderen van het huidige primaire tandwieltje, zie 2e foto: die inkeping (blauwe streep) moet naar boven wijzen want daarin zit die spie? Vervolgens op de plek het muntje steken om te blokkeren en dan de moer losmaken? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 10 januari 2021 Delen Geplaatst: 10 januari 2021 Blauw > klopt Rood > bijna.... aan rechtse kant blokkeren bij het vastzetten Aan linkse kant blokkeren bij loszetten 1 Link naar reactie
Antonio_vespa Geplaatst: 10 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2021 Thanks, alles zit er weer op en in. Meteen even een klein stukkie gereden, nog niet helemaal doorgetrokken (beetje te nat, glad en donker) maar zo op t eerste gevoel zijn die 2 tandjes extra wel de moeite waard! Link naar reactie
Antonio_vespa Geplaatst: 25 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Primair tandwiel heeft m in de versnellingen 1-3 wel sneller gemaakt, maar in z'n 4 duurt het behoorlijk lang voordat ie op zn top van nu 55km/h uitkomt. Denk dat ik er toch ook maar een Sito+ onder ga leggen, moet ik daarbij ook de hoofdsproeier (nu 58) aanpassen? Link naar reactie
Bieslook Geplaatst: 22 maart 2021 Delen Geplaatst: 22 maart 2021 Hy een vraagje, ik heb primair tandwiel van 14tandjes. Moet ik naar 15gaan of direct naar 16t? Zit al een grotere cilinder op en een Sito uitlaat. Link naar reactie
Bieslook Geplaatst: 2 april 2021 Delen Geplaatst: 2 april 2021 Dju ik heb er een 16 op gezet Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 2 april 2021 Delen Geplaatst: 2 april 2021 Afhankelijk van je 'grotere' cillinder ga je dan hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem ervaren zoals hierboven. Testen zou ik zeggen.. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen