Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jeroen's PK50s


JMT85

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Je binnenband zit niet juist. Het ventiel hoort door de velg naar de andere kant te wijzen :)

Opternieuw! ☝️ :D 

en de 10 punten voor oplettende kijker gaan naar!!!!!...... FREDERIK9111 ;)

 

Zonder gekheid, scherp van je, ik dacht ik kom er wel mee weg...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo ben je aan het rijden, en zo ben je bezig met een blokrevisie. In de eerste instantie was ik van plan om nieuwe remschoenen te monteren. bij het verwijderen van het achterwiel viel me op dat er lekkage was in het blok... na grondiger onderzoek bleek dit benzine te zijn🤨. Hoogstwaarschijnlijk een keerring gebarsten en is er benzine in het blok gekomen. het HELE blok zat vol met peut.

Vervolgens eerst maar het blok onder de Vespa vandaan gehaald en met ca. 8 bussen remreiniger schoongemaakt. na het bestuderen van meerdere onderdelen ervoor gekozen om nieuwe carb, keerringen, lagers etc etc te monteren.

De laatste foto is hoe we er nu bij staan. dit weekend een aantal kabels opnieuw solderen, nieuwe koppelingsplaten monteren en dan zetten we hem weer terug.

Ik ben benieuwd hoe de motor loopt. 

 

VRAAG!! kunnen jullie aan de hand van dit bloknummer herleiden welke krukas keerring er in het blok moet? er zijn 2 "types" de 19/32/7 en de 20/32/7.

 

Ik ben benieuwd

 

motor.jpg

Motor2.jpg

Motor3.jpg

Link naar reactie

Het motorblok komt van een PK50S, correct? Naar mijn weten heeft de S een cone 19 en een S vanaf nummer 14532 een cone 20, dus dan in jouw geval een cone 20.

aangepast door Pilaf
  • Like 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie
7 uur geleden, JMT85 zei:

VRAAG!! kunnen jullie aan de hand van dit bloknummer herleiden welke krukas keerring er in het blok moet? er zijn 2 "types" de 19/32/7 en de 20/32/7.

De maat staat ook gewoon heel kleintjes op de keerring zelf hoor.

Als de motor verder goed liep: gewoon kijken wat er in zit en dezelfde bestellen, dus. 
 

79F01A54-BDC0-462B-8A18-08375BB87B65.jpeg

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...