Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jeroen's PK50s


JMT85

Aanbevolen berichten

Hallo Allen!

Inmiddels heb ik me al netjes voorgesteld bij De Inkom! wederom aangenaam!

Vanaf 31-12-20 ben ik trotse eigenaar van een Vespa PK50s! (straks hier meer over)

Mijn naam is Jeroen (duh, anders noem je je draadje niet zo). Ik woon in het hoge noorden van Nederland, en voordat iemand de verkeerde provincie roept: ik om uit Friesland🤪.

Samen met mijn vrouw heb ik 2 prachtige kinderen! we wonen op een woonboerderij met 1 loods, een kapschuur en twee aangrenzende weilanden (lees: scheurvelden😁).

Daarnaast in huis ook nog een klein schuurtje waar nu twee van mijn brommers staan:

Gilera Enduro:
Gilera.thumb.jpg.b064c1c36a10c14d3215f6b354ee1476.jpg


EN (ja dit is het moment dat ik er op terug kom...) 

de Vespa PK50s uit....volgens mij 1985:

Vespa.thumb.jpg.51a4a58f32f59bd63658d65b6e2802f4.jpg

 

Ik zal jullie veelal meenemen in het opknappen (van kleine tot grote klussen) van de Vespa.. maar ik zal hier en daar misschien eens wat anders delen van Piaggio :).

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Eerst begin ik met een kleine check..check..dubbelcheck:

In het frame staat geslagen: V5X2T

Volgens het www.vespaoldtimerregister.nl betekent dit dat het een Vespa PK50 s betreft uit het bouwjaar 1985 MITS het vervolgnummer tussen de 170957 en 220692 ligt.

Ik hoop dat ik het tot nu toe goed uitleg. Het nummer achter de V5X2T begint met 0 en dan 6 cijfers passen binnen bovengenoemde vervolgnummer.

Klopt mijn aanname dat de brommer dan uit 1985 komt? of moet ik ook iets met "de nul".

 

Link naar reactie
19 uur geleden, Ed75 zei:

Je kan het altijd eens ingeven op https://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html

Maar aangezien er ook geen knipperlichten zijn denk ik dat 85 wel kloppen kan.

Mooi ding!

Bedankt! hij geeft aan tussen 84 - 86. Dus Case Closed.

Inmiddels ook nieuwe onderdelen besteld die er eerst voor zorgen dat de Vespa weer iets beter "rijdbaar" is. Hierover later meer.

 

Link naar reactie
45 minuten geleden, Ed75 zei:

Zalig, als je opknap project enkel uit deze dingen bestaat dan zit het wel goed! 😄👍

Hahaha dan teken ik ervoor.. maar ik heb andere plannen! iets met andere kleur en zo :)

Link naar reactie

Mooie Vespa Jeroen! Ziet er toch wel iets strakker uit zonder die blokkerige knipperlichten zoals op mijn PK50 XL van een jaartje later! Waar hoort die Piaggio sticker te zitten?

Tip voor al je toekomstige bestellingen: hier in het zuiden van NL (in Son & Breugel net boven Eindhoven) zit iemand met een enorme verzameling (2 overvolle garageboxen vol) gebruikte en nieuwe onderdelen, hij adverteert op Marktplaats als Dozy, misschien in de toekomst handig!

Succes ermee!

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
9 minuten geleden, pdvd zei:

Sticker hoort achterop het zadel bij de S modellen, net als bij de P modellen. 

 

Dit is de "metalen" plakker voor op de neus.. zal straks een foto maken voor het beeld!

  • Like 1
Link naar reactie

Front.thumb.jpg.83a487bce3033bffe1a27fe9d6b1d587.jpg

4 uur geleden, Antonio_vespa zei:

Mooie Vespa Jeroen! Ziet er toch wel iets strakker uit zonder die blokkerige knipperlichten zoals op mijn PK50 XL van een jaartje later! Waar hoort die Piaggio sticker te zitten?

Tip voor al je toekomstige bestellingen: hier in het zuiden van NL (in Son & Breugel net boven Eindhoven) zit iemand met een enorme verzameling (2 overvolle garageboxen vol) gebruikte en nieuwe onderdelen, hij adverteert op Marktplaats als Dozy, misschien in de toekomst handig!

Succes ermee!

Bedankt voor de tip trouwens! zal hem in de gaten houden/ opzoeken. Ben op zoek naar een nieuwe voorvork om te laten stralen en poeder coaten.

  • Like 1
Link naar reactie

Voorvork kun je wat mij betreft gewoon het beste lakken. Dan hoef je het zwenkende gedeelte er ook niet van los te halen met een pers want de lagers die daar in zitten gaan het bakken in een oven niet leuk vinden. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 6/1/2021 om 15:04, Antonio_vespa zei:

[...]

Tip voor al je toekomstige bestellingen: hier in het zuiden van NL (in Son & Breugel net boven Eindhoven) zit iemand met een enorme verzameling (2 overvolle garageboxen vol) gebruikte en nieuwe onderdelen, hij adverteert op Marktplaats als Dozy, misschien in de toekomst handig!

Succes ermee!

Toffe kerel ook die Christiaan! 10+ jaar geleden al eens wat spulletjes gekocht, en nu tweede kerstdag ook nog even wezen shoppen bij 'm. Heeft echt ALLES voor de PKaatjes! 👌

  • Like 2
Link naar reactie

Wat wil je voor je verjaardag schat?...

Nou, doe mij maar een leuke passende helm!!!!

Deze dan maar doen? 

 

Graag ervaringen delen, dit is de Vespa VJ

Helm Vespa.jpg

aangepast door JMT85
Link naar reactie

Inderdaad, niets is zo persoonlijk als een helm. Dit zijn geen zaken die je oline koopt (tenzij je gaat voor een volgend exemplaar van exact hetzelfde merk... ik ging over van de C3 naar de C3+ van Schuberth voor op mijn andere motor) 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Op 4/3/2021 om 10:19, drs zei:

Online gekocht? Indien wel, zou u de link kunnen delen?

Dag DRS! goed dat je hier naar vraagt, en excuus voor mijn wat late reactie 😅. Ik heb deze handleidingen op marktplaats aangeschaft! dus goed in de gaten houden.

Mocht je een specifieke vraag hebben over een pagina o.i.d. stuur dan gerust een PB.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dag Allen, weer even een update van mijn kant.

2 weken terug heb ik gebruik gemaakt van een prachtige zonnige dag om eens een pakketje weg te brengen met mijn pk50s. GE - NIE - TEN!

Op de terugweg dacht ik al iets te merken aan het rijgedrag van de Vespa. hij zwieberde wat😄. Bij de eerste mogelijkheid toch maar even gekeken wat er aan de hand was, en ja hoor.... lekke band. Nou dan denk je natuurlijk, ik heb een reserveband, Piece of cake! maar nee, geen sleuteltje mee natuurlijk.

Dus ik ben maar gaan lopen....

 

MAAR zoals het spreekwoord al zegt; Beter een goede buur dan een verre vriend. Mijn buurman kwam langs met zijn Zetor (tractor), en de vespa kon mooi mee op zijn hooiwagen. Ik heb nog nooit zo kunnen lachen om een lekke band.

 

Thuisgekomen meteen maar een bestelling geplaatst. Zie voor en na ;). Enne, zelf ben ik gek op de RVS dopmoeren. kwestie van smaak.

 

 

velg oud.jpg

velg nieuw.jpg

Link naar reactie

Je binnenband zit niet juist. Het ventiel hoort door de velg naar de andere kant te wijzen :)

Opternieuw! ☝️ :D 

  • Haha 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...