Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kabelboom niet in orde


Peter pk50

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Na het opknappen en spuiten van een pk50 elestart.  En de motor geheel gereviseerd blijkt dat een motor te zijn van een pk50. 
nou doet zich het volgende probleem voor de kabelboom van het frame, sluit niet aan bij de electra van de motor.

Als ik de sleutel in off zet is er geen vonk bij on is er vonk dat is dus goed.

maar als ik de knipperlichten links asn zet is dat ook goed maar schakel ik het licht erbij aan dan gaat het remlicht knipperen. Knipperlichten rechts zijn zwak van licht geven.

heeft iemand de gouden tip voor mij. Nu ik al zo ver gekomen ben zou het jammer zijn te stoppen met reviseren 

groet peter

aangepast door Peter pk50
Link naar reactie
  • Peter pk50 wijzigde de titel naar Kabelboom niet in orde

zwak licht: kijk eens naar het aantal WATT van je lampjes, ik dacht dat het maar 5W of 10W mocht zijn, bij mij zaten er autolampjes in van een te hoog wattage wat daardoor zwak licht gaf.

 

En anders eens nagaan of alle kleuren wel kloppen:

 

Schaltplan_c34 COLOR.jpg

aangepast door Ed75
Link naar reactie

Ik heb de lampjes aangepast waren inderdaad niet allemaal goed wat betreft wattage.

brutale vraag want kan hem zelf op internet niet vinden de kleur schetstekening van de Pk50xl elestart met electrostarter. Want die bekabeling zit nl in mijn frame.

als ik die zou hebben kan ik alle bedradingen nagaan en eventueel aanpassen.

groet Peter

Link naar reactie
3 uur geleden, Peter pk50 zei:

Ik heb de lampjes aangepast waren inderdaad niet allemaal goed wat betreft wattage.

brutale vraag want kan hem zelf op internet niet vinden de kleur schetstekening van de Pk50xl elestart met electrostarter. Want die bekabeling zit nl in mijn frame.

als ik die zou hebben kan ik alle bedradingen nagaan en eventueel aanpassen.

groet Peter

Kijk hier ook eens

https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/vespa.pk.html 

https://kabel-schute.de/shop_content.php?coID=19

zoveel zal het niet verschillen zeker ivm verlichting

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heel veel help gehad van de tekeningen 🙏🙏

mij heb de motor bedrading aangesloten op de frame bedrading.

kleur op kleur.  Groen-blauw en zwart

De tip uitgevoerd wat betreft de juiste lampjes en wattages toen deden de knipperlichten links en rechts het perfect.   Ook het remlicht werkt goed.

maar als ik de verlichting aanzet gaat het toch niet goed die gaat dan mee met de knipperlichten    Ik denk omdat er een grijze draad naar het relais gaat van de knipperlichten.

nu mijn vraag uit de motor komt ook nog een gele draad en daarvan kan ik niet beredeneren welke functie die heeft, die draad zit nu nergens op aangesloten ( omdat deze draad ook vanuit de motor komt net als de groene blauwe en zwarte) kan dit dan een stroomdraad zijn? Of welke functie kan deze draad hebben.

Ik kijk met spanning! Uit naar reacties

groet peter

EAAA47E2-0455-4DCB-8BC7-11434B5415E8.jpeg

Link naar reactie

Als je de andere technische schema's bekijkt in de weblinks, zie je dat de gele draad soms naar de spanningsregelaar moet, afhankelijk van het type spanningsregelaar wat je hebt. Heb je er een foto van?

Als hij niet nodig is zou ik hem wel correct isoleren.

aangepast door Ed75
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...