Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 50R banden


Aaronbaele

Aanbevolen berichten

Dag forumleden!

Ik ben van plan om mijn velgen en banden te vervangen op mijn vespa 50r.

De banden die er nu op zitten zijn 10inch en mijn vespa heeft de voorvork en achter remtommel van een vespa 50 special!

Ik vroeg mij af of het mogelijk was om 10'' 2.10 velgen te nemen en daar op 10'' 3.50 banden op te zetten. Ik neem af en toe een passagier mee achterop en heb de laatste tijd veel lekke banden (michelin s83 10'' 3.00) en dacht dat die 'dunne' bandjes het een beetje lastig hebben met al dat gewicht 😅 

Ik dacht om michelin s1 banden te nemen om dat die harder zijn dan S83 banden (rij de laatste tijd heel vaak in nagels en kleine spijkers...), of raden jullie mij iets anders aan?

Alvast bedankt en geniet nog van de feestdagen! :)

Groetjes Aaron

 

Link naar reactie
9 uur geleden, Frederik9111 zei:

Niet doen. 3.50x10”’s achteraan zijn te breed en slepen tegen de carter. 

Oke bedankt! En denk je dat het zal helpen als mijn michelin s83 banden wissel naar s1 banden? 
Het is denk ik mijn 3de keer in 4 maand tijd dat ik in kleine scherpe objecten rijd met alle gevolgen vandien 😅

 

Link naar reactie

Persoonlijk goede ervaring met Dunlop scootsmarts en michelin city grip winter. Al zijn die laatste niet meer in de handel verkrijgbaar dacht ik.

3,5 hapt ook in de voorveerhouder bij fel remmen. Achteraan kan je dat wel laten passen maar dan moet je met een lamellenschijfje de plaatsen waar de band raakt bijwerken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...