Ga naar inhoud
Vespaforum.be

traject controle


Aanbevolen berichten

9 uur geleden, Jamezsa zei:

hallo ,

kan je op de trajectcontrole in belgie met de vespa geflitst worden?

en wordt het nummerplaat achterkant of voorkant geflitst?

groetjes

Waarom zou een Vespa "vrijgesteld" worden van een traject-controle ?...alles wat "een nummerplaat" heeft... kan "opgespoord en nagetrokken" worden... ⚠️

  • Like 2
Link naar reactie

Zal moeilijk worden om daaraan te ontsnappen, je word vooraan, achteraan, links , rechts en van boven genaaid.976268354_Schermafbeelding2020-12-20om20_08_27.thumb.png.3be5ba892041835bb04a2a8740626be8.png

  • Haha 3
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vaak worden een foto van zowel de voorkant (bestuurder) als de achterkant genomen (nummerplaat)... Dus wees voorzichtig met je test:
Specifiek voor wat de technische ANPR-gegevensbanken betreft, voorziet de WPA in de lijst van gegevens die mogen worden opgenomen (de exacte datum, het
exact moment en de exacte plaats waarop de nummerplaat is voorbijgereden; de kenmerken van het voertuig met deze nummerplaat; een foto van de nummerplaat
aan de voorkant en eventueel aan de achterkant; een foto van het voertuig; eventueel een foto van de bestuurder en de passagiers en ten slotte de logboekgegevens van de verwerkingen.)

aangepast door ePit
tikfoutje
Link naar reactie
  • 3 weken later...

even ter info... een Vespavriend is tijdens een trajectcontrole bij aanvang geregistreerd, en na 200m is die een straat ingedraaid. Ging rap voor ziijn vrouwke bloemen halen en had zijn "sletsen" aan. Heeft een PV thuis gekregen omdat zijn schoenen niet conform waren...

(Die gaat dat subiet lezen en misschien nog reageren...) 😅

Link naar reactie

Bloemen halen? Niet overdrijven hé. :)

maar idd. Die camera heeft dus gezien dat ik een korte broek droeg. Voor de rest was ik helemaal in orde. Volgens mij moet dat flikske zich goed verveeld hebben. Dat systeem kan dat toch niet automatisch analyseren of je een lange of korte broek aan hebt. 

Link naar reactie
5 minutes ago, Michel_V said:

Bloemen halen? Niet overdrijven hé. :)

maar idd. Die camera heeft dus gezien dat ik een korte broek droeg. Voor de rest was ik helemaal in orde. Volgens mij moet dat flikske zich goed verveeld hebben. Dat systeem kan dat toch niet automatisch analyseren of je een lange of korte broek aan hebt. 

"Voor de rest was ik helemaal in orde"...  No comment... 

Link naar reactie
  • 3 weken later...
On 1/22/2021 at 8:34 AM, Michel_V said:

Bloemen halen? Niet overdrijven hé. :)

maar idd. Die camera heeft dus gezien dat ik een korte broek droeg. Voor de rest was ik helemaal in orde. Volgens mij moet dat flikske zich goed verveeld hebben. Dat systeem kan dat toch niet automatisch analyseren of je een lange of korte broek aan hebt. 

Amai, dit vind ik eigenlijk wel beangstigend. Stilaan evolueren we naar 0 tolerantie voor alles en 100% controle in een politiemaatschappij...

 

Link naar reactie
3 uur geleden, Wutsie75 zei:

Amai, dit vind ik eigenlijk wel beangstigend. Stilaan evolueren we naar 0 tolerantie voor alles en 100% controle in een politiemaatschappij...

 

...ja, het moderne leven is er echt "op verbeterd"...overal hangen er 'camera's' om je te controleren...via je 'smartphone' kunnen ze je overal opsporen...

op je werk krijg je voortdurend evaluaties...via je 'betaalkaarten kunnen ze natrekken waar je bent geweest en wat je precies hebt aangekocht...

via je 'ingebouwde GPS' in je auto kan de garage zien waar je allemaal bent geweest...op je job moet je in- en uitscannen...overal moet je je aanloggen...

alles gaat tegenwoordig 'digitaal'...en overal wordt je 'geregistreerd'..."je kan niets meer doen of ze hebben je gezien"...la vita è bella 🚓 😜🚓😄🚓

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Volgens de Europese GDPR richtlijnen moet je altijd toestemming geven zodat ze je gegevens mogen verwerken. Maar wie leest al die voorwaarden als hij zijn smartphone koppelt aan zijn auto... Je kunt ook nooit helemaal voorkomen dat een moderne auto gegevens over je rijgedrag of positie deelt met de fabrikant die het dan doorverkoopt aan 'derden', maar je kunt de datastroom eventueel wel beperken.

- Bijvoorbeeld door diep in het menu van je infotainmentsysteem te zoeken naar een optie om het delen van gegevens 'uit' te zetten 😛

Maar niet alle auto’s hebben deze mogelijkheid. Heeft je nieuwe auto een noodknop (e-Call heeft 4G nodig) dan weet je dat er data verstuurd kan worden. E-Call stuurt officiëel uitsluitend gegevens direct naar de hulpverleners na een ongeval, en niet naar de fabrikant, tenzij de eigenaar van de auto het opzettelijk anders heeft ingesteld. (door onachtzaam een gebuikersovereenkomst te accepteren --> blablabla? => OK!)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...