Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa lx50 S voorwiel probleem


Tmmy0592

Aanbevolen berichten

Best mensen van het forum ik heb een vespa lx50 S en ik ben druk bezig om dit beestje weer prefect te laten lopen alleen nu zit ik met een vraag als ik op de scooter rij rijdt het gewoon niet zo als het hoord voor mijn gevoel loopt het voorwiel heel zwaar waardoor je eeen rare stuur reactie krijgt vooral als de voorvering ook zijn werk erbij moet doen. Heb het voorwiel hand matig rond proberen te draaien en hij kan misschien net een rondje maken als ik hem een beste slinger geef. En het klint alsof er iets aan loopt alleen kan niet plaatsen wat het is. Alvast heel erg bedankt voor al jullie reacties en als jullie nog tip of opmerkingen hebben waar ik echt is naar zou moeten kijken heel graag hij heeft namelijk al 20.000 km gedraaid wel onderhouden maar heb het gevoel dat ze niet echt hun best hebben gedaan dit was het tot zover bedankt voor het lezen en nog een hele fijne dag of avond 

Mvg Tim

Link naar reactie

Wat je kan doen is de voorrem klauw verwijderen en dan het wiel nogmaals een slinger geven. Loopt deze dan nog aan dan zijn je voorwiellagers in je voorwielhub kapot en moet vervangen worden. 20k is niet veel voor een wiellager dus ga nu van het eerste uit.

Is het de remklauw, trakteer jezelf op een nieuwe en ga niet lopen prutsen want je klacht komt dan zeker terug. Ze zijn gevoelig voor zout en ander vuil waardoor de plunjers gaan vastzitten. Compleet vervangen dus, inclusief de 2 pakkingen van de aansluitsluitslang. Voor monteren van de nieuwe klauw goed alle remvloeistof verwijderen en doorspoelen met nieuwe remvloeistof, dit kan je doen via het reservoir onder je stuurkap icm de voorrem in te knijpen.

Controleer ook of de remschijf zelf niet krom is of dat deze groeven/grote sleepsporen heeft, is dat het geval dan ook deze vervangen

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...