Jump to content
Vespaforum.be

Primavera 75 ontsteking


wallie300

Recommended Posts

als ik het goed heb schakelt het contactslot altijd tussen 2 lipjes naast elkaar. (kan je onderaan zien aan de geleiders) in de aan stand moet het contact de verbinding tussen rood en zwart verbreken. in de off stand moeten rood en zwart contact maken.

ik kan dus niet meteen bevestigen of je voorbeeldje goed is. lang geleden dat ik zo een contactslot heb vastgehad. Meten is weten :)

Link to post

Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie.

Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. 

Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit

Link to post
14 minuten geleden, Frissenappel zei:

Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie.

Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. 

Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit

Maakt het alleen maar makkelijker! Dank dank

12 minuten geleden, pdvd zei:

Maar die 1,3 mm?

Ik was in de veronderstelling dat het bij de conus ging om breedte en niet om de lengte. Het gat van de VMC ontsteking was 1,3mm kleiner dan de originele Femsa ontsteking. Dus na wat geweld ligt de VMC ontsteking nu goed op ze plek!

Link to post

I

11 minuten geleden, Frissenappel zei:

Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie.

Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. 

Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit

Idd. De BGM conversieboom is normaliter niet voorzien op een stuurcontact. Je dient dus zelf een kleine aanpassing te doen. Maak daarvoor de groene kabel (onder het killswitchknopje) los en sluit die aan op het slot (zoals hierboven beschreven). Daarnaast dien je zelf een kost massakabeltje te maken tussen de 2de slotpin en het frame (bvb. op één van de 2 vijsjes onder de speedo).  Tenzij je pinkers wil plaatsen mag de oranje, blauwe en roze draad ook verwijderd worden.  

image.png.ef9c070bc74bb4f959b1e506eb4b4a56.png

 

Link to post
4 uur geleden, wallie300 zei:

Maakt het alleen maar makkelijker! Dank dank

Ik was in de veronderstelling dat het bij de conus ging om breedte en niet om de lengte. Het gat van de VMC ontsteking was 1,3mm kleiner dan de originele Femsa ontsteking. Dus na wat geweld ligt de VMC ontsteking nu goed op ze plek!

heb je nog foto's van het geheel gemonteerd? 

Link to post
17 uur geleden, Frederik9111 zei:

I

Idd. De BGM conversieboom is normaliter niet voorzien op een stuurcontact. Je dient dus zelf een kleine aanpassing te doen. Maak daarvoor de groene kabel (onder het killswitchknopje) los en sluit die aan op het slot (zoals hierboven beschreven). Daarnaast dien je zelf een kost massakabeltje te maken tussen de 2de slotpin en het frame (bvb. op één van de 2 vijsjes onder de speedo).  Tenzij je pinkers wil plaatsen mag de oranje, blauwe en roze draad ook verwijderd worden.  

image.png.ef9c070bc74bb4f959b1e506eb4b4a56.png

 

Helemaal top! Ik ga aan de klus.

13 uur geleden, pdvd zei:

heb je nog foto's van het geheel gemonteerd? 

Ik ben nog even bezig met alles in elkaar zetten maar zal zeker foto's maken als het in elkaar zit.

  • Like 1
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By P.Leen
      Beste @AJ,
      Ik zag dat je een Motovespa hebt/ had... Ik heb een vraag. Ik heb een Motovespa uit 1965. Ik ben aan het worstelen met de ontsteking. De contactpunten gaan niet open. Weet jij misschien of er nog een soort ring over de uitgaande as bij het vliegwiel geplaatst moet worden? Volgens mij zou dit een ovale ring moeten zijn, die de contactpunten open laat gaan.Dus eerst die ring en dan het vliegwiel. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo. Ik weet niet of er zo'n ring moet zitten, hoe deze heet en of ik die nog ergens los kan krijgen?
      Mvg Peter Leenhouwers
    • By BjornDJ
      Vespagisten,   Heeft er iemand toevalig een Speedo  type “Veglia-Bressel” liggen op het schap liggen die hij niet meer gebruikt? Je zou er mij een groot plezier meedoen     
    • By bacardi
      Hoi, waarom kan ik weinig info vinden over een vespa van '63 met chassisnr vta3... is dit omdat het misschien een curry is of zoek ik het gewoon fout op ? Zou graag weten welke motor hieronder zou moeten zitten 
    • By flyingpig
      vandaag op zoek geweest naar het chassisnummer van mijn restauratieobject. Het enige wat ik kon vinden was rechts onderaan aan de bil bevestiging volgende nummers; 6020
      Normaal staat daar toch nog iets voor of ben ik mis ?
×
×
  • Create New...