Jump to content
Vespaforum.be

Primavera 75 ontsteking


wallie300

Recommended Posts

als ik het goed heb schakelt het contactslot altijd tussen 2 lipjes naast elkaar. (kan je onderaan zien aan de geleiders) in de aan stand moet het contact de verbinding tussen rood en zwart verbreken. in de off stand moeten rood en zwart contact maken.

ik kan dus niet meteen bevestigen of je voorbeeldje goed is. lang geleden dat ik zo een contactslot heb vastgehad. Meten is weten :)

Link to comment

Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie.

Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. 

Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit

Link to comment
14 minuten geleden, Frissenappel zei:

Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie.

Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. 

Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit

Maakt het alleen maar makkelijker! Dank dank

12 minuten geleden, pdvd zei:

Maar die 1,3 mm?

Ik was in de veronderstelling dat het bij de conus ging om breedte en niet om de lengte. Het gat van de VMC ontsteking was 1,3mm kleiner dan de originele Femsa ontsteking. Dus na wat geweld ligt de VMC ontsteking nu goed op ze plek!

Link to comment

I

11 minuten geleden, Frissenappel zei:

Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie.

Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. 

Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit

Idd. De BGM conversieboom is normaliter niet voorzien op een stuurcontact. Je dient dus zelf een kleine aanpassing te doen. Maak daarvoor de groene kabel (onder het killswitchknopje) los en sluit die aan op het slot (zoals hierboven beschreven). Daarnaast dien je zelf een kost massakabeltje te maken tussen de 2de slotpin en het frame (bvb. op één van de 2 vijsjes onder de speedo).  Tenzij je pinkers wil plaatsen mag de oranje, blauwe en roze draad ook verwijderd worden.  

image.png.ef9c070bc74bb4f959b1e506eb4b4a56.png

 

Link to comment
4 uur geleden, wallie300 zei:

Maakt het alleen maar makkelijker! Dank dank

Ik was in de veronderstelling dat het bij de conus ging om breedte en niet om de lengte. Het gat van de VMC ontsteking was 1,3mm kleiner dan de originele Femsa ontsteking. Dus na wat geweld ligt de VMC ontsteking nu goed op ze plek!

heb je nog foto's van het geheel gemonteerd? 

Link to comment
17 uur geleden, Frederik9111 zei:

I

Idd. De BGM conversieboom is normaliter niet voorzien op een stuurcontact. Je dient dus zelf een kleine aanpassing te doen. Maak daarvoor de groene kabel (onder het killswitchknopje) los en sluit die aan op het slot (zoals hierboven beschreven). Daarnaast dien je zelf een kost massakabeltje te maken tussen de 2de slotpin en het frame (bvb. op één van de 2 vijsjes onder de speedo).  Tenzij je pinkers wil plaatsen mag de oranje, blauwe en roze draad ook verwijderd worden.  

image.png.ef9c070bc74bb4f959b1e506eb4b4a56.png

 

Helemaal top! Ik ga aan de klus.

13 uur geleden, pdvd zei:

heb je nog foto's van het geheel gemonteerd? 

Ik ben nog even bezig met alles in elkaar zetten maar zal zeker foto's maken als het in elkaar zit.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...