Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Toerental valt niet naar beneneden bij Struzzo blokje


BjornDJ

Aanbevolen berichten

Goedendag Vespagisten,

Ik ben een beetje einde raad met mijn struzzo blokje 😔. Een kleine beetje historiek, ik heb een faro basso gerestoreerd en wou de originaliteit behouden van het V33 blokje. Daarom deze op het schap gezet en mij een struzzo blokje bezocht en gevonden. Volledig gereviseerd en een 160 pinasco reed valve kit opgestoken en dan zijn de problemen begonnen. Bij het ontkoppelen valt het toerental niet naar beneden, uiteraard bij lage snelheid speelt dit nog niet zo een grote rol maar als ik hem eens opentrek en wil van 2e naar 3e versnelling gaan in hoge toeren krijg ik hem (bijna) niet in 3e gezien hij blijft huilen op hoge toeren.

Eerste setup wat met een pinasco carbu 24/24 en een pinasco koppeling, dan een bollag (polini) carbu met bollag koppeling gestoken, alle dichtingen gecontroleerd, gas blijft niet hangen, enz…. helaas allemaal zonder resultaat… ik weet het niet meer, heeft er iemand nog een tip voor me wat het eventueel zou kunnen zijn? 

 

Bedankt!!

B

Link naar reactie

Leak Down test doen, da's de enige manier om zeker te zijn dat er geen lekken zijn en geen valse lucht getrokken wordt.

Andere optie is te hoge compressie en/of te vroege ontsteking die leiden tot zelfontbranding van het mengsel.

Link naar reactie
51 minutes ago, Speedracer said:

Leak Down test doen, da's de enige manier om zeker te zijn dat er geen lekken zijn en geen valse lucht getrokken wordt.

Andere optie is te hoge compressie en/of te vroege ontsteking die leiden tot zelfontbranding van het mengsel.

bedankt!! zal mijn ontsteking nog even controleren.. 

kan je wat meer uitleg geven over de leak down test? hoe doe je dat??

Link naar reactie

Kan zelfs simpelweg met stuk mtb binnenband, en fietspomp met bar druk meter.

Deze methode is wat ingewikkelder, maar google maar eens, het idee is dat je max 1 bar druk op zet op de carters waarbij je de binnenband vastmaakt aan carb kant (zonder carb) en cilinder stud. (waar normaal de uitlaat zit. Vastzetten met slangklemmen, druk erop en met bv wd40 controleren of aansluitingen luchtdicht zijn.

 

https://scooterlab.uk/engine-pressure-testing-leak-cheap-tech/

https://www.google.nl/search?client=safari&hl=nl-nl&ei=XnPSX5u3CIWMlwTuq7Bo&q=leak+down+test+vespa+px&oq=leak+down+test+vespa+px&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAM6BwgAELADEEM6BQgAELADOgIIADoGCAAQFhAeOgQIABATOggIABAWEB4QEzoFCCEQoAE6CAghEBYQHRAeUJLXAViK6QFg2_ABaAFwAHgAgAHQAYgBqgeSAQU2LjIuMZgBAKABAcgBCbgBAsABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp

 

 

Link naar reactie
8 minutes ago, Sebastien De Pessemier said:

Ik kweet 😆 u twee dopjes zitten niet op uwen polini Cp 23 carbu.

 

Dank u wel Bassie!! Ik hooooop dat het dit is! (Zou wel straf zijn... uren gezocht en geprobeerd 😫)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
7 minutes ago, Roele said:

Heb je de oplossing al gevonden ondertussen?

ja nogmaal wel naar moet nog een test ritje maken. 😏

Op mijn polini carbu staat er een in- en uittake voor een externe benzine pomp. Deze is uiteraard niet aangesloten MAAR blijkbaar moet je deze afsluiten zodat de carbu langs daar geen valse lucht trekt... heb al een kleine test gedaan en dit zou wel kunnen kloppen 😤

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...