Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50XL elestart knipperlicht probleem


Antonio_vespa

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik kreeg het antwoord niet gevonden met zoeken, dus daarom een nieuw topic.

Zojuist een nieuwe accu in mijn Vespa gezet, waardoor de elestart weer netjes werkt. Helaas werken mijn knipperlichten nog niet (dacht dat dat ook door een ontbrekende accu kwam). Als ik de schakelaar op het stuur naar links of rechts zet gaat alleen het indicatorlichtje in het dashboard (constant) branden. De knipperlichten zelf doen niets. Lampjes zijn allemaal goed en contactpunten (achter iig) heb ik al gereinigd en opnieuw aangesloten. Als ik andere knipperlicht problemen lees kan het misschien de spanningsregelaar zijn (omdat er een tijdje ook geen accu in gezeten heeft?). Iemand enig idee waar (en ook hoe) ik hieraan kan beginnen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 11/12/2020 om 08:36, Frissenappel zei:

Van waar ben je? heb nog een nieuwe in de doos die je mag hebben.

nog dank hiervoor, maar had er al een besteld. Achteraf wel enige twijfel, want 

 

Anyway: the story continues. Nieuw relais erin gestoken. Nu knippert rechtsachter. Linksachter brand continu... Voor helemaal niets. Toch maar weer eens de neuskap eraf om bij mijn feestelijke kabelboom te kijken (dat is nogal een allegaartje van later toegevoegde/vervangen kabels met op schilderstape geschreven onleesbare teksten). Kabeltje rechtsvoor blijkt nergens op aangesloten, waar zou ik die in moeten steken? Hopelijk kan iemand nog wijs uit de wirwar op de foto... De zwarte kabel op de voorgrond is iig het kabeltje van t knipperlichtje rechtsvoor. 

Linksvoor is het kabeltje (van de kabelboom aansluiting naar knipperlicht) wel aangesloten, maar heb ik nog niet doorgemeten. 

47C193ED-D95F-4C7A-BA98-A67EFDB49E2B.jpg

  • Verward 1
Link naar reactie

Hehe, bonne chance😄

Begin al met de linkerachter pinker na te kijken, deze wordt op dit moment direct gevoed. Aangezien de voeding van de schakelaar v/d knipperlichten direct van het knipperlichtrelais komt heeft daar iemand hoogstwaarschijnlijk een brugje gelegd..

Link naar reactie

Das vreemd, want linksachter werkt wel op de schakelaar, alleen knippert dus niet. Inmiddels de juiste (blauw-witte) draad voor de linkerknipperlichten gevonden en het knipperlicht linksvoor daarop aangesloten. Die werkt nu ook op de schakelaar, maar ook daarbij: hij knippert niet. Vrij vreemd want met dezelfde schakelaar op het stuur werkt rechts wel. Het lampje in het dashboard doet het met de schakelaar op links overigens niet, rechts wel. Ik weet niet goed waar nu te zoeken..

dan rechts: voor en achter werkt maar het lampje voor knippert maar heel erg zwak, ik kon het alleen zien door het oranje kapje te verwijderen. Enig idee wat ik daaraan kan doen?

Link naar reactie

Oeps iets te voorbarig! Ik ben met het kabeltje van linksvoor gewoon alle aansluitingen in de kabelboom langsgegaan om te kijken of hij ergens begon te knipperen. Er stak nog een klein stukje afgebroken kabel uit, wat de juiste bleek 🎉

Dus links en rechts knipperen, dashboard lampje knippert, schakelaar werkt, maar de voorlichtjes zijn beiden erg zwak voor. Iemand daar nog een suggestie voor?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...