Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Trotse Vespa-bezitter meld zich


Aanbevolen berichten

Hi,

3 weken geleden heb ik een Vespa PK50XL uit 1986 gekocht. Hij is in prima conditie, slechts een paar kleine dingen die eraan moeten gebeuren om hem weer helemaal in orde te krijgen:

- Afstelling carburateur
- Voorrem blijft klein beetje hangen
- Als ie warm is kan hij soms wat blijven hangen in zn toeren (wss valse lucht)
- Accu ontbreekt
- Knipperlichten werken niet

Met behulp van dit forum ga ik t bovenstaande proberen op te lossen. Heb al wat zaken aangepakt door het forum te doorzoeken. Maar zal zo een eerste post maken over de knipperlichten, want daarbij weet ik niet goed waar te beginnen. 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 7/12/2020 om 13:26, Antonio_vespa zei:

Hi,

3 weken geleden heb ik een Vespa PK50XL uit 1986 gekocht. Hij is in prima conditie, slechts een paar kleine dingen die eraan moeten gebeuren om hem weer helemaal in orde te krijgen:

- Afstelling carburateur
- Voorrem blijft klein beetje hangen
- Als ie warm is kan hij soms wat blijven hangen in zn toeren (wss valse lucht)
- Accu ontbreekt
- Knipperlichten werken niet

Met behulp van dit forum ga ik t bovenstaande proberen op te lossen. Heb al wat zaken aangepakt door het forum te doorzoeken. Maar zal zo een eerste post maken over de knipperlichten, want daarbij weet ik niet goed waar te beginnen. 

Leuk Antonio, succes!

Link naar reactie
Op 7/12/2020 om 13:26, Antonio_vespa zei:

Hi,

3 weken geleden heb ik een Vespa PK50XL uit 1986 gekocht. Hij is in prima conditie, slechts een paar kleine dingen die eraan moeten gebeuren om hem weer helemaal in orde te krijgen:

- Afstelling carburateur
- Voorrem blijft klein beetje hangen
- Als ie warm is kan hij soms wat blijven hangen in zn toeren (wss valse lucht)
- Accu ontbreekt
- Knipperlichten werken niet

Met behulp van dit forum ga ik t bovenstaande proberen op te lossen. Heb al wat zaken aangepakt door het forum te doorzoeken. Maar zal zo een eerste post maken over de knipperlichten, want daarbij weet ik niet goed waar te beginnen. 

Leuk man! Ik heb ook 'n PK50XL uit '86!! Is die van jou ook 'n Elestart? Ik ben op dit moment bezig om 'm te restaureren, dus als je nog tips nodig hebt... 😉

Link naar reactie

Yes met Elestart inderdaad! Die overigens meteen goed werkte toen ik er een accu op aansloot. Maar inmiddels al weer de geest heeft gegeven, ben nog niet op onderzoek uitgegaaan hoe dat weer kan.

Andere problemen zijn inmiddels verholpen, hij loopt mooi stationair, de valse lucht is opgelost door de vilten ring. Die knipperlichten blijven toch een apart verhaal, ik zal zo weer eens in het topic reageren. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...