Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa LX 50 2T 2007


Nikkoo

Aanbevolen berichten

Hey 

ik heb sinds pas een Vespa LX50 2T 2007 aangeschaft reed top en nu als ik rijd valt ie uit ineens ook trekt ie soms sloom op en lijkt alsof het zwaarder is en blijft soms hangen op een snelheid en kickstart blokte ook even wanneer die uitviel en als ik stil sta valt ie soms uit aan wat zou dit kunnen liggen.

Mvg Osama C.

Link naar reactie

Waarschijnlijk 2 verschillende klachten...


Begin met je carterdeksel verwijderen om je transmissie te controleren. Check de koppeling, snaar en de vario op gebreken, ook de rollen  (vlakke kanten) en variobus schoonmaken. Kickstart mechanisme kan je dan ook smeren.

Verder rondje carburateur schoonmaken, controleren brandstoftoevoer, bougie vervangen (en bougiedop controleren). 
Is dit allemaal in orde dan CDI vervangen (misschien heeft iemand een leen exemplaar).

  • Like 1
Link naar reactie

Zou het kunnen liggen aan dat ik lang met lege tank reed

13 uur geleden, Pilaf zei:

Waarschijnlijk 2 verschillende klachten...


Begin met je carterdeksel verwijderen om je transmissie te controleren. Check de koppeling, snaar en de vario op gebreken, ook de rollen  (vlakke kanten) en variobus schoonmaken. Kickstart mechanisme kan je dan ook smeren.

Verder rondje carburateur schoonmaken, controleren brandstoftoevoer, bougie vervangen (en bougiedop controleren). 
Is dit allemaal in orde dan CDI vervangen (misschien heeft iemand een leen exemplaar).

Zou het kunnen liggen aan dat ik lang met lege tank reed?

Link naar reactie

Jouw 2e vraag veranderd misschien het verhaal en we moeten een stap terug.

Hoeveel km heb je na de koop op deze vespa gereden en welke 2 takt olie stop je in het olie reservoir? Heb je na de koop Überhaupt al 2takt olie toegevoegd want dit zijn ook klachten die bij een warmloper en vastloper horen.

Als je nog geen olie hebt toegevoegd moet je niet meer rijden om verdere schade aan cilinder/zuiger te voorkomen. 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...