Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa verliest plotseling vermogen tijdens rijden


Pierre12345

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen,

 

Ik heb al jaren een Vespa, en vorige week (sinds erg lange tijd geleden) weer grote onderhoudsbeurt uit laten voeren, want achterband was lek, dus gelijk maar gedaan. Alleen, sindsdien heb ik het volgende probleem, namelijk dat ik tijdens het rijden plotseling snelheid verlies, tot het punt dat ik nagenoeg helemaal stil sta. Even gas dicht en weer open een paar keer achter elkaar helpt, maar het probleem komt dan een enkele tientallen meters weer naar voren. Dus ben teruggegaan naar de scooter zaak en het probleem voorgelegd. 93,50 betaald voor carburateur schoon maken en kleppen gesteld (uit- en inlaat stonden blijkbaar te strak).

 

Maar het probleem is nog steeds niet opgelost... Iemand enig idee wat het probleem is?

 

Dank!

Link naar reactie

Wat Vespaciao zegt, even het type er bij vermelden.

Je hebt het over kleppen dus een modern 4 takt model.

Er is onderhoud gepleegd, controleer de bougie en bougiedop. Deze zitten vaak op een onhandige plek en bij het monteren bestaat de kans dat de draad niet meer goed in de bougiedop zit. Desnoods klein stukje afknippen en de dop er opnieuw opdraaien.

Verder even kijken wat er in het onderhoud is gedaan en nagaan of dat met de problemen te maken kan hebben.

Carburateur is al gereinigd maar zijn de slangen ook gecontroleerd. Sommige Vespa’s hebben een vacuum systeem wat ook dit soort klachten kunnen creëren als het slangetje niet goed zit of broos is.

Daarna richting de electra gaan kijken, het kan de CDI zijn maar ook een connector waar wat corrosie op de connectoren zit.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...