Frederik9111 Posted June 5, 2025 Posted June 5, 2025 Klinkt voorlopig wat te rijk (maar motor lijkt me nog niet op temperatuur). Maar doe jezelf een plezier en ga er even mee langs een testbank na het monteren in je frame. Kost €50 (goedkoper dan een vastloper).
Mivar Posted June 17, 2025 Author Posted June 17, 2025 Thx Frederik, ga ik zeker doen! Ga eens checken of Sarah tijd heeft (wat tegenwoordig niet meer evident is), zo niet dan maar op de aanhanger richting Robyn. Kan ik misschien meteen de P125X meenemen..
Mivar Posted April 25 Author Posted April 25 Ik ben uiteindelijk bij Sam (Lambrettafinder) langsgeweest voor een een testbankje, maar moet nog eens terug voor de finetuning (nu vooral te rijk dus voorlopig wel ok). Sam merkte op dat mijn koppeling wat slipte en raadde me aan om een 4-schijfskoppeling te installeren (van CIV) wat ik ook heb gedaan. Ik krijg deze alleen niet goed afgesteld: ofwel 'loopt' ze een beetje bij ingetrokken koppeling, ofwel blijft ze ontkoppeld. Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe dit verholpen kan worden? Ik ga voorlopig toch maar de oude koppeling terugzetten. Zijn er eventueel betere opties voor een iets krachtigere koppeling die wél werkt?
nero Posted April 25 Posted April 25 Hardere veren steken? 4-plaatskoppelingen zijn moeilijk af te regelen. Groetjes, nero.
Mivar Posted April 25 Author Posted April 25 Bedankt voor je snelle reactie Nero! Het koppelingshuis van de PK heeft maar 1 veer. Is die ook in hardere versie te verkrijgen? En wat met een eventuele race koppeling? Of is dat er over?
Frederik9111 Posted April 25 Posted April 25 (edited) 4-plaats koppelingen vergen een PK xl2 koppelingsdeksel. CIF = witteproducten Piaggio platen en een versterkte Poliniveer is meer dan voldoende voor the mighty power van 75cc! ☝😬 Edited April 25 by Frederik9111 1
Mivar Posted April 25 Author Posted April 25 Ik vrees dat ik ook een probleem heb met de kickstart. Deze kickt vaak in t lege terwijl de Vespa al gekoppeld is. Voorheen had ik dat nooit, maar is gekomen sinds ik de grotere cilinder en een grotere overbrenging heb geïnstalleerd.. Initieel pakte de kickstart soms wel soms niet, maar nu blijkbaar helemaal niet meer 😰
Mivar Posted April 26 Author Posted April 26 Het is de originele behuizing met Piaggio platen en Piaggio schijven (maar nu nog met de originele en dus niet versterkte veer)
nero Posted April 26 Posted April 26 De koppelingskorf is toch niet ingewreten door de koppelingsplaten? Groetjes, nero.
Tom1976 Posted April 26 Posted April 26 Op 25/4/2026 om 13:08, Frederik9111 zei: 4-plaats koppelingen vergen een PK xl2 koppelingsdeksel. CIF = witteproducten Piaggio platen en een versterkte Poliniveer is meer dan voldoende voor the mighty power van 75cc! ☝😬 Heb nog zo'n veer liggen die je mag hebben maar ik lig wss wat uit de richting 😀 1
Recommended Posts