Jump to content
Vespaforum.be

Project PK50 XL Elestart

Mivar

Recommended Posts

Posted

Klinkt voorlopig wat te rijk (maar motor lijkt me nog niet op temperatuur).

Maar doe jezelf een plezier en ga er even mee langs een testbank na het monteren in je frame. Kost €50 (goedkoper dan een vastloper).

• 2 weeks later...
Posted

Thx Frederik, ga ik zeker doen! Ga eens checken of Sarah tijd heeft (wat tegenwoordig niet meer evident is), zo niet dan maar op de aanhanger richting Robyn. Kan ik misschien meteen de P125X meenemen..

• 10 months later...
Posted

Ik ben uiteindelijk bij Sam (Lambrettafinder) langsgeweest voor een een testbankje, maar moet nog eens terug voor de finetuning (nu vooral te rijk dus voorlopig wel ok). Sam merkte op dat mijn koppeling wat slipte en raadde me aan om een 4-schijfskoppeling te installeren (van CIV) wat ik ook heb gedaan. Ik krijg deze alleen niet goed afgesteld: ofwel 'loopt' ze een beetje bij ingetrokken koppeling, ofwel blijft ze ontkoppeld. Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe dit verholpen kan worden? Ik ga voorlopig toch maar de oude koppeling terugzetten. Zijn er eventueel betere opties voor een iets krachtigere koppeling die wél werkt?

Posted

Hardere veren steken?

4-plaatskoppelingen zijn moeilijk af te regelen.

Groetjes, nero.

Posted

Bedankt voor je snelle reactie Nero! Het koppelingshuis van de PK heeft maar 1 veer. Is die ook in hardere versie te verkrijgen? En wat met een eventuele race koppeling? Of is dat er over?

Posted (edited)

4-plaats koppelingen vergen een PK xl2 koppelingsdeksel. 

CIF = witteproducten

Piaggio platen en een versterkte Poliniveer is meer dan voldoende voor the mighty power van 75cc! ☝😬

Edited by Frederik9111
  • Like 1
Posted

Ik vrees dat ik ook een probleem heb met de kickstart. Deze kickt vaak in t lege terwijl de Vespa al gekoppeld is. Voorheen had ik dat nooit, maar is gekomen sinds ik de grotere cilinder en een grotere overbrenging heb geïnstalleerd.. Initieel pakte de kickstart soms wel soms niet, maar nu blijkbaar helemaal niet meer 😰

Posted

Verkeerde koppeling!

Posted

Het is de originele behuizing met Piaggio platen en Piaggio schijven (maar nu nog met de originele en dus niet versterkte veer)

Posted

De koppelingskorf is toch niet ingewreten door de koppelingsplaten?

Groetjes, nero.

Posted

Nee is in goede staat volgens mij

Posted

Heb er geen foto van helaas

Posted
Op 25/4/2026 om 13:08, Frederik9111 zei:

4-plaats koppelingen vergen een PK xl2 koppelingsdeksel. 

CIF = witteproducten

Piaggio platen en een versterkte Poliniveer is meer dan voldoende voor the mighty power van 75cc! ☝😬

Heb nog zo'n veer liggen die je mag hebben maar ik lig wss wat uit de richting 😀

• Like 1
Posted

Thx Tom, heb m al besteld! 

• Like 1