Mivar Posted October 13, 2024 Author Posted October 13, 2024 8 minuten geleden, Gio zei: Uw massa kabel van je bobine is niet aangesloten. Ik had wel n vonk, maar dat zou t kunnen zijn ja 😅 4 minuten geleden, Frederik9111 zei: En uw pint is leeg. 😲 Gij ziet ook echt alles hé! 😆 1
nero Posted October 13, 2024 Posted October 13, 2024 Staat het ontstekingstijdstip min of meer juist? Die spuit zou ik leegspuiten in het bougiegat, bougie erin en kicken. De inhoud van een spuitje lijkt me onvoldoende om de motor te laten draaien. Groetjes, nero. 1
Ed75 Posted October 14, 2024 Posted October 14, 2024 creëert dat spuitje ook geen vacuum in je benzine leiding, kan het sap wel lekker stromen van zichzelf?
Mivar Posted October 14, 2024 Author Posted October 14, 2024 Ja dat bedacht ik me ook achteraf. Ik had niet veel tijd dus heb snel iets ge'rigged'. Volgende keer hang ik mn tank op, sluit ik de uitlaat aan en schroef ik de massa vast. Dat + de juiste intake buis voor carb en er zal zalige herrie zijn 🤞🤞🤞 En 'n frisse pint 😉
Mivar Posted October 14, 2024 Author Posted October 14, 2024 9 uren geleden, nero zei: Staat het ontstekingstijdstip min of meer juist? Die spuit zou ik leegspuiten in het bougiegat, bougie erin en kicken. De inhoud van een spuitje lijkt me onvoldoende om de motor te laten draaien. Groetjes, nero. Ik heb de timing op de originele setting staan. Is dat ok of moet ik de stator anders afstellen? Hoeveel graden? Kloksgewijs of niet? Ik heb (nog) geen gradenboog of strobo, maar kan t wel redelijk nauwkeurig aanpassen indien nodig.. ...als ik weet hoeveel graden..
nero Posted October 14, 2024 Posted October 14, 2024 Tegenkloksgewijs 19°. Hier een gradenboog. Groetjes, nero. 1
Mivar Posted October 16, 2024 Author Posted October 16, 2024 Maandag nog snel eens getest met verbonden massa, uitlaat en aangesloten tank, maar geen sjoegen. Bougie vonkt wel maar wordt niet nat. Waarschijnlijk komt er dus geen naft door de carb? Raar, want is spiksplinternieuw..
nero Posted October 16, 2024 Posted October 16, 2024 Op 13/10/2024 om 23:15, nero zei: Die spuit zou ik leegspuiten in het bougiegat, bougie erin en kicken. Groetjes, nero.
Mivar Posted October 20, 2024 Author Posted October 20, 2024 Zijn dit de juiste onderdelen voor de 16.16 carb? : https://www.scooter-center.com/en/intake-manifold-vespa-3-stud-rotary-valve-vespa-pk50-xl-oe-16/15mm-16/16mm-dellorto-shb-9110003 https://www.scooter-center.com/en/intake-manifold-bushing-oem-quality-vespa-pk-carburettor-oe-19mm-9110009 Waar staan de diameters eigenlijk voor? De binnenkant uitlaat carb meet namelijk 21mm, dus begrijp niet goed waar de 15/16 en 19mm van de onderdelen voor staan en vind geen 21mm versies..
Frederik9111 Posted October 20, 2024 Posted October 20, 2024 Intake is juist. De buitenbushing niet. Je kan gewoon die van je 16.10 gebruiken.
Mivar Posted October 20, 2024 Author Posted October 20, 2024 Die is te groot vrees ik .. Welke maat moet ik hebben, dan bestel ik die meteen
Frederik9111 Posted October 20, 2024 Posted October 20, 2024 2 uren geleden, Mivar zei: De binnenkant uitlaat carb meet namelijk 21mm,... Logisch, want daar moet nog de intakebuis is. Die heeft een diameter van 10 (zoals je zelf vast stelt), 16, 19, 24,... mm. 51 minuten geleden, Mivar zei: Die is te groot vrees ik .. Welke maat moet ik hebben, dan bestel ik die meteen https://www.scooter-center.com/en/intake-manifold-bushing-oem-quality-vespa-pk-carburettor-oe-16mm-9110023?number=9110023 Als dat jouw 16-10 intake is, is da's normaliter exact delfde als degene die er nu omheen zit.
Mivar Posted October 20, 2024 Author Posted October 20, 2024 Top! Ik merkte dat de oorspronkelijke intake te smal is voor de carb, maar de bushing sluit wel mooi aan. Ik bestel dus enkel de 15/16 intake?
Mivar Posted October 23, 2024 Author Posted October 23, 2024 Welke is de leukste (en niet teveel moeite) voor een 'standaard' Polini 75 setup met dell'orto 16.16 en 16-tands primair tandwiel? Polini sport: https://www.scooter-center.com/en/exhaust-polini-sport-righthand-vespa-pk50-pk80-s/xl/xl2/hp/ss/lusso-p2002055?number=P2002055 Polini original: https://www.scooter-center.com/en/exhaust-polini-original-vespa-pk50/pk80-s/xl-p2002052?number=P2002052 Malossi Power: https://www.scooter-center.com/en/exhaust-malossi-power-exhaust-banana-vespa-pk50-pk80-m3219290?number=M3219290 Simoni linksdragend: https://www.scooter-center.com/en/exhaust-simonini-vespa-pk50/pk80-s/xl-left-hand-side-2310000?number=2310000 Polini Sport Banana: https://www.scooter-center.com/en/exhaust-polini-sport-banana-vespa-pk50/pk80-s/xl-1010011?number=1010011 Gaan met die banaan?
Mivar Posted October 23, 2024 Author Posted October 23, 2024 1 uur geleden, Frederik9111 zei: Bgm bigbox Deze, de touring? https://www.scooter-center.com/en/exhaust-bgm-pro-bigbox-touring-pk-vespa-pk50-pk80-s/xl/xl2/hp/ss/lusso-bgm1050pk?number=BGM1050PK Is wel niet zo sexy...
Frederik9111 Posted October 23, 2024 Posted October 23, 2024 Maar een stuk minder (irritant) luid én heel goede koppel/vermogens-prestaties.
Mivar Posted May 23, 2025 Author Posted May 23, 2025 Welke sproeier maat heb ik nodig voor bovenstaande setup met de Pollini banaan? (Ik ben toch voor irritant luid gegaan 🤭)
Mivar Posted May 30, 2025 Author Posted May 30, 2025 Op 23/5/2025 om 09:34, Frederik9111 zei: Staat in 't boekske! ☝️🙂 Welk boekske bedoelde ge? Op 14/10/2024 om 17:53, nero zei: Tegenkloksgewijs 19°. Hier een gradenboog. Groetjes, nero. Dat is dezelfde setting als voor de originele 50cc cilinder niet? Dus geen bijstelling nodig?
Mivar Posted May 31, 2025 Author Posted May 31, 2025 Vandaag de stator 2mm teruggedraaid naar 17° (volgens Polini handleiding die helaas NIET bij de cilinder geleverd wordt) en n BR8ES bougie erin gestoken. Start perfect! Het geluid is wat rateliger dan voorheen maar dat zal erbij horen? VID_20250531_160212.mp4 Ik wacht nog op mn Polini uitlaat alvorens het hele zaakje terug te monteren.. Moet nog zien of dat goedkomt zonder reservewiel, want daar zit ook mn batterij in gemonteerd 😬 Kan misschien wel iets klussen, afhankelijk van de beschikbare restruimte. Ergste geval schaf ik toch n BGM touring uitlaat aan..
Frederik9111 Posted May 31, 2025 Posted May 31, 2025 4 uren geleden, Mivar zei: …volgens Polini handleiding die helaas NIET bij de cilinder geleverd wordt… Zit letterlijk in hetzelfde zakje als de cilindervoet- en koppakking, bovenop de piepschuimen doos onder de kartonnen verpakking. Googlegewijs ook makkelijk te vinden hoor. 1
Mivar Posted June 5, 2025 Author Posted June 5, 2025 Heb het ter plaatse gecheckt: in de nieuwe Dell'Orto 16.16 carb zit een hoofdsproeier 70 en nevensproeier 50. Laat ik dit zo zitten of moet ik nog omhoog? Enkel hoofdnet of beide? De Polini 75 kit en Polini banaan zijn intussen gemonteerd als ook de meertandige primair. Klinkt nu zo: VID_20250604_163729.mp4
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now